CITAT (Gossen Ruda @ 26-05-2005, 09:03)
Tycker inte att man skall hacka på människor bara för att dom inte passar in på dom egna mallarna. Det finns så många olika egenskaper att bedöma så varför gnälla på om nån av dom saknas. Även skönhet är en egenskap av stor betydelse. Träffar man en obekant människa är man klar med sitt omdöme på några sekunder och där spelar utseendet stor betydelse. Utseendet är en av drivkrafterna i evolutionen.
När jag läser kommenterarna så tycker jag att det mellan raderna skymtar fram lite avundsjuka, både här och på andra ställen. Särskilt på spinnsidan.

Det är dom inre egenskaperna som är viktigast, åtminstone när det gäller kvinnor, men sen kan man diskutera mäns utseende i evighet.
Till sist en kommentar om det eviga gnället på smala människor, särskilt bland fotomodeller. Aneroxia ökar visserligen men det absolut största folkhälsoproblemet är den ökande fetman vilket ingen pratar om här. Jag blir beklämd när jag ser alla feta rultor som vaggar fram på våra gator.

Precis som jag tänkt.
Och på tal om att vara riktigt smal: endel kan inte bli normalviktiga hur mycket de än försöker. Och jag är så jäkla trött på att smala är "lovligt byte" både för normalviktiga och stora, medans man inte kan säga ett ord om de som har några kilon för mycket, för då är det minsann hets mot folkgrupp.