Sidor: 1, 2
farbror B
Det är ett väldigt tjat om Paris Hilton!

Jag måste säja att jag har aldrig sett nån film, eller nåt program där hon varit med (åtminstone vad jag vet). Såg henne på reportaget om filmfestivalen i Cannes och har sett bilder på henne i expressen osv.. men vadå är hon snygg????

Jag fattar inte, hon ser helt konstgjord ut, som viktoria silvstedt och i en scen från en cannesfilm, verkade hon ha lika mycket sex appeal som en gammal strumpa.
Hur kan såna människor bli sexsymboler egentligen?

TV och film är fulla av tvålfagra, opererade "skönhetsdrottningar" som jag verkligen inte tycker är fina alls. Tacka vet jag tjejer med en naturligare, lite speciell look!
Rossi
Den inställningen tackar vi vanliga tjejer för!
stina
Tror inte hon gjort något alls annat än att hon råkar vara född i en förmögen och känd familj (hotell-Hilton)
Rossi
CITAT (stina @ 24-05-2005, 11:01)
Tror inte hon gjort något alls annat än att hon råkar vara född i en förmögen och känd familj (hotell-Hilton)

Är hon verkligen det? Jag tycker att namnet låter väldigt fabricerat och trodde att det var hennes artistnamn.

Mina arbetskamrater som har döttrar i 10-12-årsåldern berättar hur döttrarna är störtförtjusta i Paris Hilton och vill bli lika smala som hon är .....
carol
Hon har ju spelat in Simple Life med Nicole Richie (Lionel Richies dotter), en slags (regisserad) dokussåpa, där de rika flickorna får prova på ett "vanligt" liv (jobba på bondgård o dy). Den serien har gått på tv3 (kommer snart en ny säsong). Hon har också nyligen spelat in nån film som det var premiär på i Cannes och det var därför hon var där. Jag tycker inte att hon är så snygg, men hon har ju extremt hög kändisfaktor i usa och det räcker väl för att de ska dregla där eller?! biggrin.gif tongue.gif
Och ja hon är arvtagerska till hotellkedjan Hilton. (Hennes farsa är Rick Hilton och farfarsfar Conrad grundade hotellkedajn.)
Rossi
CITAT (carol @ 24-05-2005, 11:17)
Och ja hon är arvtagerska till hotellkedjan Hilton. (Hennes farsa är Rick Hilton och farfarsfar Conrad grundade hotellkedajn.)

OK. Jag är tydligen inte alls uppdaterad. Det märks att jag hellre läser tidningen Digitalfoto än skvallerblaskorna ......
kristerh
CITAT (carol @ 24-05-2005, 11:17)
Den serien har gått på tv3 (kommer snart en ny säsong).

Har redan börjat wink.gif
krister
carol
Man kan ju inte ha koll på allt! *he he* biggrin.gif;)
farbror B
Äsch nu kom vi ifrån ämnet!

Min avsikt var inte att få info om Paris Hilton, ville bara protestera mot vilka som blir kändisar och ska anses som ideal för andra. P H är bara ett exempel, Spritney Bears (heter hon inte så tongue.gif ) är en annan.
Silvstedt är apful, så opererad att hon snart är Terminator..
Visar med listor nedan vad jag menar!

osexiga/trista/ointressanta kvinnor

Paris Hilton (urtrist utseende)
tjejen i Jordan rättsläkare( noll appeal)
Alias-tjejen ( vad ska man säja..?)
Josefin craaford ( trist)
Ally Mc Beal (kul serie full av anorektiska fruntimmer, enda snygga är
hennes afroamerkanska sambo)

Intressanta/sexiga/spännande kvinnor
Meg Ryan ( snacka om snygg och bra skådis!!)
Dark Angeltjejen ( mums wink.gif )
Cate Blanchett (otrolig utstrålning!)
Gwyneth Paltrow (faktiskt riktigt bra skådis)
Gunilla Röör

Ointressanta män
Ben Affleck ( kanske snygg, men spännande??)
Matt Damon ( - " - - " -)
Brad Pitt (några bra roller, men allt börjar bli likadant)
Clive Owen (stora blå ögon, men inte mycket mer)
Hugh Grant ( kul roller, tråkig personlighet)
Kevin Costner (stereotyp)

Intressanta män
Tommy Lee Jones ( hårdingarnas hårding)
John Hannah (fulsnygg, jättego i Sliding Doors smile.gif
Willem Dafoe (snacka om speciellt utseende!)
Morgan freeman ( spelar alltid trovärdigt)
John Travolta (från discotönt till riktig skådis!)
Kevin Spacey ( riktig skådis)
fruberglund
Haha, håller helt med dig! Dessa "plastiga" brudar klarar vi oss utan.

Många har ju blivit kända helt och hållet i och med sitt släktskap. Synd att vissa ska ha fördelar för att de har kända föräldrar men har noll talang själva men så är det ju tyvärr i världen.

En som jag tycker har karisma, klass och stil (men som jag nog egentligen inte ska tycka för han skulle kunna vara min morfar) är Sean Connery. Det är en riktig man det biggrin.gif
Rossi
CITAT (fruberglund @ 24-05-2005, 12:33)
En som jag tycker har karisma, klass och stil (men som jag nog egentligen inte ska tycka för han skulle kunna vara min morfar) är Sean Connery. Det är en riktig man det biggrin.gif

Varför skulle man inte kunna tycka att någon har de egenskaperna för att han är gammal?

Jag kan tycka att både kvinnor och män - unga som gamla - har karisma, klass och stil utan att vilja hoppa i säng med dem.
sanna
CITAT (farbror B @ 24-05-2005, 12:04)
Gunilla Röör

Hej farbror B!
Måste tyvärr göra dig besviken (och mig själv också) vad gäller Meg Ryan. Denna begåvade och naturligt vackra skådis har även hon nu tagit till skalpellen - kolla i alla fall vad vad de hävdar på sidan awful plastic surgery

Här är fler bilder på Megs nya fläskläppar >>>

Sorgligt...

Sanna
KURT
Det finns företag som listar de vanligaste frågorna i sökmotorer på nätet.
Pirum
Plast är fult. Både i trädgården och på/i kroppen. (generellt sett, plastikkirurgi kan väl vara jättebra ibland, efter skador exv)

Det sminkas alldeles för mycket idag. Emilie Öhrstig, den mycket prydliga VM-segrarinnan i skid-sprint, var exempelvis jättesöt i skidmössa. Men såg mestadels plastig ut i full TV-smink och designerkläder.

"Jag gör det för min egen skull" är ju en intressant klyscha förresten, hörs nästan alltid efter att någon sprutat in silikon nånstans. Jag vill gärna hävda att man i de flesta fall inte alls gör utseendeförändringar för sin egen skull, utan främst för att imponera på andra. Och kanske, förvånande nog, för att nå högre status inom sitt eget kön. (gäller både män och kvinnor tror jag). Men, det får bli en annan tråd.
Rossi
CITAT (Pirum @ 24-05-2005, 13:17)
Det sminkas alldeles för mycket idag. Emilie Öhrstig, den mycket prydliga VM-segrarinnan i skid-sprint, var exempelvis jättesöt i skidmössa. Men såg mestadels plastig ut i full TV-smink och designerkläder.

Och jag som tyckte att hon var så snyggt sminkad när hon var med i Timeout! Jag tyckte att det var alldeles lagom. Hon är ju även fotomodell och de kan ju överdriva ibland men här tyckte jag att det var alldeles utmärkt jobbat av sminkösen.

Så det bara visar att smaken är som baken ..... laugh.gif
Pirum
Jaså...ja, time-out såg jag inte smile.gif Där kanske hon såg helt ok ut. Skidtjejer brukar ju inte vara direkt plastiga. Jag tänkte mer på något reportage i anslutning till VM. Hon såg fortfarande ok ut, men, mycket bättre i skidmössa i anslutning till tävling, som sagt.

Det handlar nog mycket om hur man är "van" att se en viss person exv. Jag är van att se Emilie på TV utan direkt mycket smink, kanske var chocken av att se henne sminkad som fick mig att reagera. Samma med en del andra idrottstjejer, man känner knappt igen dem i smink.
Rossi
Jag förstår vad du menar.

Det är som att se bekanta gifta sig. Man känner ju knappt igen bruden under vigselakten.
farbror B
kom en gån nära på osqms med en tjej på jobbet, när jag pratade om att männen sätter trenderna, vad som gäller i underkläder,urringningar mm och att vi män på nåt sätt kräver att kvinnor ska vara sexiga.

hon blev fly förbannad och menade att hon klädde sej som hon gjorde
(kraftigt urringad och för kort tröja..) lika mycket för kompisarna som för männen. Hon meade på fullt allvar att hennes sexiga utseende inte hade nånting med mäns krav, eller samhällets krav att göra...

Vad tycker ni??
Rossi
Det är ju allmänt känt att kvinnor klär sig för andra kvinnor. Det är som något slag av tävling. Om ni karlar bara visste hur mycket kvinnor tittar och kommenterar andra kvinnors utseende och klädsel. Mycket mer än vad kvinnor kommenterar män.

Jag tycker om att klä mig snyggt men vet faktiskt inte om jag gör det för någon annans skull. Men när jag tänker efter så gör jag nog det för om jag är ensam hemma så går jag mest i slafsekläder. Det är när jag ska umgås med andra människor, arbetskamrater eller bekanta, som jag klär mig snyggt.
Pirum
Vi påverkas naturligtvis av samhället, och samhället påverkas av oss, men jag tror inte att män som grupp är allenaskyldiga till modets eventuella fulhet, förflackelse, morallöshet eller könsförtryck. Skulle tro att kvinnor är lika "skyldiga" i sådana fall.

Historiskt sett har nog männen ofta dikterat klädsel, men det har väl snarare varit så att de vill att "deras" kvinnor/döttrar ska ha mer på sig, inte mindre.
farbror B

man kan naturligtvis alltid hävda att en kvinna har lite del i ansvaret i det att hon ju kan vägra bära modekläder, men de flesta är inte lika tuffa som jag ;-)

de allra flesta man frågar kommer ändå att säja att de inte följer modet utan haregen stil vilket är en otrolig lögn, eftersom det inte går att köpa egna kläder i alla fall, allt är ändå stereotypt på något sätt.

Som att säja att jag gör min egen fruktsallad när det ju faktiskt inte går, eftersom det inte finns hur många olika varianter som helst
Rossi
Definiera modekläder.
farbror B

Modekläder= kläder som är moderna??

var snäll be mej inte precisera, vet inte längre vad som är modernt, men man kan anta att det är sånt som just nu säljs i affärerna..
Rossi
OK. Du slipper precisera. Jag är snäll idag. tongue.gif

Många säjer att de inte köper märkeskläder men även om det är ett okänt märke och ett billigt plagg så är det ändå märkeskläder.

Jag tycker om att klä mig snyggt och jag tillhör väl dem som bär modekläder men jag kan knappast anklagas för att vara plastig. Om jag får säga det själv alltså.
stina
Det gamla ordspråket "man får vara som man är när man inte blev som man skulle" gäller inte längre!!!! Allt går att fixa....
farbror B
CITAT
men jag kan knappast anklagas för att vara plastig

OK, bra att vi vet... ; tongue.gif
violina
Tycka vad man vill om Paris Hilton. Men hon fick applåder av mig när jag läste att hon var stolt över sina små tuttar och aldrig någonsin tänkte operera in silikon.

"WOW "...tänkte jag, kanske kan hon som är poppis bland småtöser kanske ändra på hetsen så att de vågar vara naturliga. Att det blir "inne" att vara sig själv.

"NÄHÄ"....sist jag läste om henne hade hon fallit för trycket och pumpat upp sig. Iallafall om man får tro aftonbladet. Där dog de applåderna.

Naturligt oplastad är jag och spetsar på underkläderna kan jag vara utan. De kliar så förbaskat. Fast Paris använder väl inte ens underkläder. biggrin.gif
farbror B

Jag har nästan aldrig underkläder med spets heller, håller med om att det bara kliar..
laugh.gif
Sulawesii
Live and let live.
carol
CITAT (farbror B @ 24-05-2005, 12:04)
osexiga/trista/ointressanta kvinnor

Paris Hilton (urtrist utseende)
tjejen i Jordan rättsläkare( noll appeal)
Alias-tjejen ( vad ska man säja..?)
Josefin craaford ( trist)
Ally Mc Beal (kul serie full av anorektiska fruntimmer, enda snygga är  
                   hennes afroamerkanska sambo)

Gunilla Röör

Ointressanta män
Ben Affleck ( kanske snygg, men spännande??)
Matt Damon (  - " -         - " -)
Brad Pitt  (några bra roller, men allt börjar bli likadant)
Clive Owen (stora blå ögon, men inte mycket mer)
Hugh Grant ( kul roller, tråkig personlighet)
Kevin Costner (stereotyp)

Intressanta män
Tommy Lee Jones ( hårdingarnas hårding)
John Hannah (fulsnygg, jättego i Sliding Doors smile.gif
Willem Dafoe (snacka om speciellt utseende!)
Morgan freeman ( spelar alltid trovärdigt)
John Travolta (från discotönt till riktig skådis!)
Kevin Spacey ( riktig skådis)

Kan skriva under på den här listan, håller med till fullo, farbror! smile.gif
Jag personligen skulle dock lägga till Tom Cruise till intressanta män, han spelar i en division högre än brad och dom andra oceans 11/12-grabbarna. Till intressanta kvinnor lägger jag till Jenna Elfman (Dharma i Dharma&Greg, hon är så rolig).
stina
Tur att alla dessa plastiga människor finns så att man har något att förfasa sig över wink.gif
gammelnalle
Måste erkänna att jag är/var så obildad så jag fick lov att kolla div länkar för att se vem de var...

Paris Hilton ... och jag som trodde det var ett hotell
tjejen i Jordan rättsläkare JO HENNE HAR JAG SETT... ingea fel på henne vad jag kan se...
Alias-tjejen .. Alias vem då??
Josefin craaford Ingen aaaaaning
Ally Mc Beal .... tyvärr
Meg Ryan mmmmm
Dark Angeltjejen Whos that girl??
Cate Blanchett Never heard of
Gwyneth Paltrow Dito
Gunilla Röör ingen koll

Ben Affleck noll koll
Matt Damon låter bekant men kan ej placera..
Brad Pitt jo HAN har jag sett i nå'ra filmer
Clive Owen inte en anaste bleking
Hugh Grant bra skådis
Kevin Costner se ovan
Tommy Lee Jones se ovan
John Hannah ingen aaaaning
Willem Dafoe släktinge till Daniel Defoe???
Morgan freeman han den svarta va??
John Travolta har sett bättre skådisar
Kevin Spacey vet ej vem det är...

men f.ö. skriver jag under på fabror Bs hållning till naturliga tösabitar...

men vet inte om det är pressen från oss karlar eller från er kvinnor som får unga vackra människor att "rätta" till sig...

vet inte om jag kan tänka mig Barbara Streisand med "fixad " näsa... hade det varit HON då???

SEN finns det givetvis gånger då det kan vara på sin plats....
(Rosa Bandet......tex)
Rossi
Om vi nu ska prata om läckra karlar med utstrålning så måste jag ju bara få nämna de två danska skådespelarna Mads Mikkelsen och Viggo Mortensen. Mums!
violina
Håller med dig Rossi. Suck!
Rossi
CITAT (violina @ 24-05-2005, 21:30)
Håller med dig Rossi. Suck!

Oh, shit! Jag ser att du också bor i Skåne. Vi får försöka att hålla oss ifrån våra resp. revir! laugh.gif laugh.gif
Magdis
En av de allra sexigaste karlarna jag sett på TV är absolut Julian McMahon. Han får det att vattnas i munnen! Ska se om jag hittar nån bild jag kan lägga in så ni får se vad jag menar! Tjejer är inte lika lätt att bedöma när man är tjej själv men nog tycker jag att t.ex Paris Hilton är söt, men jag tror knappast jag skulle falla för den typen av tjej om jag vore man. Det skulle nog vara en brunett i så fall, Angelina Jolie kanske. wub.gif
Rossi
Om jag vore man hade jag nog fallit för Andie McDowell.
Snöflinga
Jag roas av att titta på Simple Life rolleyes.gif Det är så kul när dessa två tjejer överraskar med att göra vad som faller dem in ....

Men vadå farbrorn, P. Hilton har urtrist utseende , är inte det självmotsägelsefullt : wink.gif Tycker hon ser naturlig ut, om man bortser från lite överdrivenhet, men det är bara underhållande tongue.gif Men visst har de fina hundar.....

Har funderat på detta: en tjej har lite för lite haka..... opererar fram en mera normal s.a.s. samtidigt som hon förminskar sin stora näsa och utstående öron........ Hon möter en man, det uppstår ljuv musik rolleyes.gif Han har gjort samma ingrepp men ingen av dem har berättat ...

Kärlek kan ibland resultera i en liten avkomma, hur ser då denna ut ? SURPRISE laugh.gif
Rossi
CITAT (Snöflinga @ 24-05-2005, 22:12)
Kärlek kan ibland resultera i en liten avkomma, hur ser då denna ut ? SURPRISE laugh.gif

Då skyller man på brevbäraren!
Magdis
CITAT (Rossi @ 24-05-2005, 21:41)
Om jag vore man hade jag nog fallit för Andie McDowell.

Ja hon är ju ganska söt. Jag hittade en bild på mitt dregelobjekt, men han gör sig bättre på film än på bild tycker jag.
Rossi
Det är ju han häradsbetäckaren i NipTuck. Nja, fotot gjorde honom väl inte rättvisa men nu vet jag vem han är.

En sån hade man inte velat vara gift med.
Magdis
Hmmm. jag såg inte NipTuck men jag hade nog inte velat vara gift med hans rollkaraktär i Förhäxad heller, demonen Belthazor!
magdas
Jag säger bara det....VARFÖR undrar folk över anledningen till att t.ex anorexia ökar?? Tycker det var illa nog att växa upp med "att inte vara för tjock hysterin". Nu ska de stackars tjejerna i typ högstadiet både vara smala och dessutom se upp till opererade modeller och önska att de såg ut som de.....
Och deras jämnåriga killar tror ju förstås att alla tjejer ser ut som de på afficher o idolbilder på riktigt.....och fäller positiva kommentarer om dessa "snygga" affichtjejer som de normala stackars tonårstjejerna hör o vill då vara ännu mer som de opererade sad.gif och tycker de är fulare än nånsin som inte ser ut som typ Pamela Andersson..... Snacka om att få komplex från "barnsben" numera...

/Magda
carol
Gammelnalle - antar att du inte är så intresserad av tv-serier eller filmer? wink.gif biggrin.gif Och inte läser skvallerpressen? Annars är det svårt att inte veta vem tex Ben Affleck eller Ally McBeal är. Men det handlar inte om att vara bildad eller inte, det handlar om intresse. smile.gif
Inga från Närke
Så här ser Paris ut till vänster på bild 1. Ni killar det är väl inget att hålla i eller? Sedan har ni båda på bild 2 Paris o Nicoles som är med i Simple Life som kommer ikväll kl. 20,00 på TV3. Söta eller hur?
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 24-05-2005, 20:27)
Måste erkänna att jag är/var så obildad så jag fick lov att kolla div länkar för att se vem de var...

Inte alls obildad behöver du känna dig som...
jag har hört några av namnen men har ingen aning om hur de ser ut och än mindre om de är sk "stjärnor" av något slag men inte känner jag mig obildad för det.

Jag är totalt ointresserad av att veta vem som spelar vad de få gånger jag ids se en film.... det är handlingen som fångar intresset tongue.gif
Sulawesii
Vare sig människor är operareade eller ej, sminkande eller ej, så är det väl iallafall det inre som räknas??
Jag menar, hur sexig är en dryg människa?
farbror B
CITAT
Jag menar, hur sexig är en dryg människa?

klart att du har rätt i det!

Jag menade bara från början att det finns männsikor som lättare visar karisma, utstrålning mm på vita duken än andra. De verkar helt enkelt mer spännande. Jämför Roger Moore och Sean Connery, så tycker i alla fall jag att den sistnämnde verkar intressantare.

Sen kan ju skenet bedra helt. Robert Gustafsson säjs vara urtrist privat och en bekant har just varit på kurs för Lars Adaktusson och berättar att han är skitrolig privat....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon