CITAT (Rossi @ 26-05-2005, 12:25)
Flertalet av de som är feta har faktiskt ätit sig feta. Det är ett fåtal som p.g.a. sjukdom är feta.
Sen har de givetvis inte satt sig ner och vrålätit för att de vill bli feta utan de har väl med årens lopp fått fel matvanor och motionsvanor.
Du skrämmer mig Rossi.
Om vi tar ett exempel.
Vi kan kanske enas om att alkoholism är en sjukdom. Att " äta sig fet" är också en sjukdom enligt senare tiders rön inte bara " dålig karaktär "som man sa förr när man inte visste bättre. Sedan finns det utöver denna " sjukdom" andra sjukdomar som gör människor feta. Det finns också livsviktiga mediciner som gör folk feta.
Det där med bantning är ungefär lika enkelt för en del feta som det är för smala att äta upp sig.
Vi har helt klart olika uppfattningar p g a olika utseende och därmed olika " bagage" som påverkar vad vi ser/hör.
Jag tycker INTE att det är OK att ge sig på smala människor lika lite som jag tycker det är OK att ge sig på feta.
Har själv varit etxtremt mager men jag upplever nu att det är många , många fler som " beklagar " sig över mitt utseende idag än vad man gjorde innan jag gick upp i vikt.
Sedan tycker jag som flera andra att utseendet är en sk-tsak det borde vara hur man uppför sig som avgör hur man blir bedömd.