Snigelfritt fungerar faktiskt. Det finns även något som heter Snigel Effekt som verkar vara lika bra. Visst är det dyrt men jag har strött ut på de ställen som sniglarna verkar komma från samt runt landet. Natten innan jag använt Snigel Effekt åt de upp hela ruccolaraden och satt och mumsade på sparisen .Nu när jag går ut på kvällen så är det sniglar men de är på väg bort från landet. Antagligen har de ätit av giftet och ger sig av.........att dö...............huvvaligen........Man kan även hitta sniglar som äter av giftet. Så visst verkar det att fungera. Jag köpte en låda på Granngården föär dryga 100-lappen, jag har strött ut kanske hälften...det varar väl ett tag får man hoppas. Jag tror det är viktigt att ta dom så snabbt som möjligt annars blir dom ju bara fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler och fler .
--------------------
”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.” citat från "farmor Levengood"
|