CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-05-2005, 23:44)
Detta är den första dagispresenten. Jag kan känna lite ångest över att det verkar ha blivir så upphaussat detta med presenter hit och dit. Det verkar som att _alla_ ger present till _alla_ dagisfröknar varje terminsavslutning. Nu känns det ju lite speciellt i och med att det var en "nödstartad" dagisavdelning som splittras efter sommaren i och med att de flesta fått plats på de dagis de egentligen sökt. ska man fortsätta med presenthysterin två gånger om året de närmaste 12 åren (det ska väl ges till skolfröken sen också) så kommer jag att få nippran.
Jamenvisst har det väl gått lite överstyr kan jag tycka när föräldrar ska samla till spa mm åt förskolepersonal.
en fråga som inställer sig är... ni som samlar ...innefattar det också lokalvårdare och kockar?
Kanske är jag alldeles för gammeldags i min uppfattning men jag tycker nog att en blombukett är ett nog fint tack till "fröknarna"
och då tar jag för givet att också "övrig" personal få samma.
Förresten... hur många av er ger presenter till
brevbäraren och kassörskan på Coop el. ICA?Alla har de väl betalt för att jobba inom sitt yrke och alla har de väl också betalt enligt avtal