Medlem
Antal inlägg: 73
Medlem nr: 1 181
Hej på er alla!
Tänkte skriva av mig lite då jag fick ett upprörande samtal av min far här igår. Vi har en sommarstuga ligger vacker vid Hjälmaren med denna vy är jag uppvuxen och närheten till natur och djur. För ett par år sedan flyttade det in nya grannar. Kul tyckte vi då det var nya människor som uppskattade naturen och dess invånare. Fy vad fel jag fick. Mannen skjuter glatt ekorrmammorna så dom små ekorrungarna springer runt desperata efter hjälp. (Ekorrarna är väldigt tama ute hos oss då alla lägger ut nötter och lite smått till dom.Inte helt rätt men så har det gjorts i alla år vinter som sommar.)
Grannen försvarar sig med att dom "jävlarna" är äckliga och kommer in i huset och myllrar runt. Man kan väl bara schjasa iväg dom, inte slå ihjäl dom med mattpiska eller skjuta dom för det eller?
Vad finns det för människor egentligen....hade tanken att så j****a massa idioter det finns och den sista idioten är väl inte född än misstänker jag.
Blir ledsen bara av tanken att man vill skada små djur, varför flyttar man ut i skogen för när man inte vill ha dom omkring sig?
Funderar starkt på att polisanmäla denna "granne" som tar sig friheten att vifta runt med skjutvapen i ett fritidsområde.
Nåja nu har jag fått ur mig lite ursinne. Tackar för den som velat läsa detta och tackar så mycket för att denna forum finns med mycket bra tips och råd.