CITAT
Vissa saker kan helt enkelt inte bli helt jämlika till skillnad mot vad en del galenpanne-feminister verkar tro...
Näe, och varför verkar det som om total jämlikhet (oberoende om det sker genom diskriminering av män) är det som gör livet dess lycka?
Sättet de för statistik och gör sina argument är rätt ologiskt för det mesta också. Man kan ju t.ex. inte bara jämföra män och kvinnors lön och sen dra slutsatsen att samhället är ojämlikt. Kanske män generellt har någon egenskap som gör att de värderas högre på arbetsmarknaden. Att t.ex. en man jobbare effektivare än kvinnor i fysiska arbeten kan inte motargumenteras. I t.ex. sport och forskning är ofta män bättre även om det inte handlar om styrka och fysik. För mig verkar det som om män i generellt kan skapa en större hängivelse för något än kvinnor och är det kanske detta som gör att de får högre lön...? Om än skillnad inte är stor så tycker jag mig ofta se tendenser till sånt.
Det lustigaste av allt är ändå att män inte alls verkar ha samma envishet och vilja att göra sig jämlik med kvinnor på alla plan. T.ex. här i Finland måste alla män göra militärtjänst/civiltjänst. Har nästan aldrig hört någon man som argsint argumenterat mot det. Skulle det varit andra vägen, att kvinnor tvingades i militären, hade det varit avskaffat för länge sen kan jag gissa.
På krogar och klubbar kostar det ibland olika för de olika könen, men aldrig har jag då sett detta i fördel för männen! Ibland är åldersgränserna högre för män än för kvinnor inte heller detta har jag hört feminister kämpa emot.
Om alla som kallar sig feminister, i meningen att de strävar efter jämlikhet, vilket ju är ordets rätta betydelse, borde de kämpa både för män och kvinnors jämlikhet. De strävar i egentligen mening inte ens för kvinnors jämlikhet utan försöker istället ge kvinnor mer rättigheter på alla områden och göra män till de som behandlas sämre.
Om kvinnor i regel är ojämlika på t.ex. arbetsmarknaden kan man inte ge kvinnor mer rättigheter på andra områden som redan är jämlika. Men det är just det feminister verkar hålla på med.
Tycker det är lite som med extrem-antirasismen. Det räcker med att kritisera något som en mörkhyad har gjort så är man rasist.
På detta sätt fungerar ju också t.ex. kvotering. Om de 5 mest erfarna och kompetena personerna som ska utnämnas är män och man p.g.a. kvotering måste ha med 2 kvinnor så är det absolut inte rättvist mot de 2 män som lämnar utanför.
Ändå är det sådana kvoteringar som feminister kämpar för. Sådana metoder ger orättvisa. Om det faktiskt är så att kompetentare kvinnor lämnar utanför är det åsikterna de skall kämpa för att ändra, inte göra systemet orättvist.
Finland - Planterar i motsvarande Sveriges zon 5 (bor i motsv. zon 3)