CITAT (Dzad @ 30-05-2005, 13:10)
I t.ex. sport och forskning är ofta män bättre även om det inte handlar om styrka och fysik. För mig verkar det som om män i generellt kan skapa en större hängivelse för något än kvinnor och är det kanske detta som gör att de får högre lön...?
(...)
På detta sätt fungerar ju också t.ex. kvotering. Om de 5 mest erfarna och kompetena personerna som ska utnämnas är män och man p.g.a. kvotering måste ha med 2 kvinnor så är det absolut inte rättvist mot de 2 män som lämnar utanför.
(...)
Om det faktiskt är så att kompetentare kvinnor lämnar utanför är det åsikterna de skall kämpa för att ändra, inte göra systemet orättvist.
Minsann, det är åsikterna vi skall kämpa för eller bekämpa om de nu är sådana som i citatet ovan.
Men säg mig hur kan man få någon att ändra på sina åsikter frivilligt och se lika värde i vare sig mäns och kvinnors insatser och kunskaper...????
Det jag läste och som jag citerat ovan är bara ett exempel till på hur ojämlikt och orättvist livet är. Och hur underliga åsikter det finns.
Det är så att man baxnar!!! Man orkar knappt att reagera, än mindre att ge ett vettigt svar!!!