Ta det lugnt.

Försöker bara komma på motargument. Vissa av dem har ni redan skickligt falsifierat så det är bra så.
Jag är inte sådan att jag har en viss åsikt och sen argumenterar för den. Framställer snarare argument för och emot för att få ett större perspektiv i synen på något, och de argumenten kan sen vara helt emot min egentliga åsikt. Eftersom få framställer motargument så tog jag själv rollen som motargumenterare. På samma sätt framställer jag oftare motargument mot t.ex. Bushs politik då jag diskuterar med en amerikan, medan jag kanske t.o.m. ibland tar fram vissa argument för honom då jag pratar med en svensk (som i regel kan antas vara väldigt mycket emot hans politik). Allt för att vidga synen på något.
CITAT
Men säg mig hur kan man få någon att ändra på sina åsikter frivilligt och se lika värde i vare sig mäns och kvinnors insatser och kunskaper...????
Vet jag inte. Men är det inte det som borde vara målet? Kvotering o dylikt är ett kortsiktigt sätt att skapa jämlikhet, om det ens är det som det skapar.
CITAT
Skulle väl inte läst 4 år på teknisk högskola om jag varit mindre intresserad än en eller annan man heller??? Ska vi utå ifrån att brösten är ivägen så att jag inte kan utföra mitt jobb likla bra som en man eller???
Hehe. Näe, men nu har du nog inte läst igenom min text tillräckligt noga. Du är säkert minst lika intresserad som de män som studerade med dig. Det var en generell tanke och fastän jag t.o.m. streckade under det så tog du argumentet till individnivå.
Men med andra ord säger du att män och kvinnor är lika intresserade av teknik. Du är säkert mer insatt i det än mig, så jag får väl tro på det då.
Samtidigt måste du hålla med om att alla ingenjörer som utexamineras inte är lika skickliga. Men åtminstone enligt din erfarenhet finns det inte män som är speciellt intresserade av teknik.
Du måste även hålla med om att två personer med samma arbetsuppgifter kan ha helt olika utfall av sitt arbete. En genererar mer än en annan.
Finland - Planterar i motsvarande Sveriges zon 5 (bor i motsv. zon 3)