Jag blir så avundssjuk på Er alla som lyckats så bra med Frost, min har hittills get mig bara besvikelser. Planterad på Lisö i Södra Stockholm, stället ansett som god zon II. Fristående i trädgården.
2002: Köpt hos Zetas och planterad. Gav 2 persikor, en stor och en liten. Jättegoda. Beskuren enligt instruktionsboken (Nya beskärningsboken) 2003: Sex blommor, inga frukter. Massa frusna grenar, sedan massa krussjuka, men sedan såg trädet fint ut och växte ordentligt. Beskuren enligt instruktioner på hösten 2004: Ca 20 blommor, ett litet kart som ramlade av vid midsommar. Krussjuka, men sedan återhämtade sig trädet och växte fint. Inte beskuren under hösten alls 2005: Inga blommor, massa grenar som i vintras såg jättfina ut, men nu växer det nya blad/grenar bara på ett fåtal ställen, verkar att många grenar är torra/sönderfrusna. Trädet är inte längre än drygt 2 meter.
Vote tacksam för tips hur man lyckas lika bra som alla de på svt-länken, för just nu börjar jag känna att trädet är långsamt på väg mot öppna spisen.
Jag har tyvärr ingen möjlighet att spaljera trädet mot en vägg eller ett plank.
|