Det finns ju många som redan idag delar sin barnledighet. En del av de killarna får , precis som en del tjejer, inte några "intressanta " arbetsuppgifter utan kan bara få sitta i ett hörn och se på medan de andra killarna drar ifrån utvecklingsmässigt/lönemässigt.
Sedan tycker jag som farbror B: Barnledighet borde räknas som arbete.
Din gissning om anställningsår är inte så fel ute farbror B. Har själv jobbat statligt och då fick man automatiskt högre lön ju fler år man varit anställd. Det är så vitt jag vet borttaget nu men det ska man inte ge sig attan på när det gäller de "högre upp".
Man hade även längre semester. T ex en person som hade jobbat statligt ett antal år och som fyllt 40 år hade då 40 semesterdagar! Fast då räknades 6 dagar i veckan om du hade semester i flera veckor i sträck. Numera kan de visst " bara " ha 36 semesterdagar.
Tråden började med extremfeminister och jag vill knyta an till det. Jag har inte sett programmen men av det jag sett och hört verkar det som om en del i ROKS borde tänka sig för när de uttalar sig. Har de några bevis för att det förekommer ritualmord m m? Är verkligen alla karlar djur? Så då har man delat säng med ett djur

i 30 år?