Ja, Jendah, det var bara en frågeställning. Antagligen har du mer rätt än mig, men om man inte ska få brainstorma, slänga ur sig alla möjliga argument, utan att folk tar det personligt och blir arga eller tar det som om alla argument som skrivs är det samma som åsikter blir det inte trevligt att diskutera och diskussionerna tar inga nya vändningar utan blir statiska. Många diskuterar genom att först bestämma sig om en åsikt och sen bygga upp den med argument. Jag diskuterar ibland genom att föra fram argument och sen bilda mig en åsikt... kanske det är det som gör folk upprörda. Men det är just genom ett sådant sätt att forska i saker som jag tycker man får den mest mångfasetterade bilden/åsikten.
CITAT
Hmm, jag tror väl inte att kvinnor har större lön i barnomsorgen än männen, eller? Kvinnor borde rimligtvis vara mera van med barnaskötandet än männen (om man nu ska gå efter Dzad's resonenabg) och då borde dom därefter ha en högre lön för sitt jobb. Finns det nån yrkesgrupp där kvinnorna tjänar mer än männen föresten?
Jadå, stämmer bra det. Man kan i och för sig fråga sig om kvinnor är bättre på barnomsorg än män. Kan hända de är det i medeltal, fast de män som gått mot strömmen och utbildat sig till något så enligt samhället omanligt kanske ändå har ett stort intresse och kanske därmed är vana vid barnomsorg...?
Enligt vissa här finns det dock inte egenskapliga skillnader mellan kvinnor och män så därför vågar jag inte diskutera om kvinnor är bättre på barnomsorg än män mer än så.
Finland - Planterar i motsvarande Sveriges zon 5 (bor i motsv. zon 3)