CITAT (kerstin z5-6 @ 31-05-2005, 20:51)
Du får diskutera hur du vill Dzad men det sista verkar efterkonstruktion för mej
Kvinnor har lägre lön , sämre vård , sämre försäkringar , bättre studieresultat på högskolenivå -och lägre poster än män .Så är det -och det är inte jämlikt
Jämlikhet är INTE att män ska få det sämre , vilket stora delar av din argumentation går ut på -utan att det ska vara på lika villkor .
Lönen ska banne mej inte vara bunden till könet

Tänkte inte svara... men jag håller verkligen med Kerstin här...
Men om det inte är en efterkonstruktion - så är ett tips - nästa gång du lägger ut sådana argument i ett forum, tala om att du gör det för att diskutera, inte för att du tycker så.
Och
jag är varken ledsen eller arg... Och tar det inte särskilt personligt, även om jag tar mig själv som exempel - för att jag råkar vara kvinna i ett "manligt" yrke. När jag för ett år sen började på företaget jag jobbar var jag enda tjejen (då knappt 30 anställda). Nu är vi 4 tjejer på 40 pers.
Visserligen har jag bra mycket lägre lön än de av mina kollegor med samma yrke - men jag har också 5-10 år mindre erfarenhet, så det är helt ok...
Personligen är jag inte för kvotering... är inte aktiv feminist... det enda jag kräver är samma villkor som grabbarna jag jobbar med.. Och det tycker inte jag är för mycket begärt!