Haha. Ok, vi säger väl att jag vill ha uppmärsamhet då. Spelar ingen större roll för mig vad ni tror.

CITAT
Förutom att jag är förfärad över Dzad´s uttalande om varför män och kvinnor ska ha olika lön för samma arbete så tycker jag det är skrämmande att han tar upp det som ett exempel på extremfeminism. Det är ju ett oerhört bra exempel på att kvinnorörelelsen faktiskt behövs.
Det var bara en frågeställning och du bör tolka det som det också. I princip alla argument jag framfört har jag framfört som frågeställningar; varför måste ni tolka dem som klara åsikter och orubbliga förhållningssätt?
Varför förfärar du dig över ett argument?
Är förresten långt ifrån någon förespråkare för marknadssekonomins sätt att föredela faktorbetalningar. Tycker sådant borde vara en öppen fråga i samhället.
Men ok. Jag är beredd att gå med på, och det var jag redan innan denna diskussion, att samhället inte är jämlikt och att om det ligger i människors intresse att göra det jämlikt på alla plan, får man väl kämpa för det också. Men det vore barnsligt om man inte fick ifrågasätta själva grundantagandet.
Sverige är, om jag inte kommer ihåg rätt från en rapport som kom ut för några veckor sedan, världens mest jämlika land... fast det betyder ju inte att man inte kan göra det ännu jämlikare eller att man ska ta efter andra. Men det ger en ändå lite perspektiv på saker och ting.
Samtidigt, om ni är vana med en mer filosofisk, mycket djup syn på samhällets jämlikhet, måste man börja med att fråga sig om själva samhällskontraktet är jämlikt och rättvist. Samhället med dess ägandeförhållande och t.ex. det som Marx kritiserade, att kapitalägarna erhåller mervärdet av produktionen, är grundläggande problem som man kanske allra först borde begrunda.
Finland - Planterar i motsvarande Sveriges zon 5 (bor i motsv. zon 3)