Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jag planterade ut lite perenner idag!
          Magdis
          Inlägg 31-05-2005, 23:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag kunde inte hålla mig längre utan jag satte ut de perenna Riddarsporrarna och Lupinerna i rabatten idag. Trots att jag bara haft dem ute i 6 dagar och inte i direkt sol. Jag gjorde tält av fiberduk över dem eftersom solen gassade rakt på dem och jag lät dem sitta kvar för natten. Det blir som en avhärdning ute i rabatten skulle man kunna säga.
          en fråga: Riddarsporrarna kommer ju inte att blomma i år men jag har satt ett-åriga Riddare också, gör det nåt om man sätter dem lite tätare än rekommenderat i rabatten? Jag tänkte nämligen sätta varannan perenn och varannan ett-årig längst bak i rabatten. Det kommer då endast att bli ca 15 cm mellan plantorna, går det bra eller kan de inte växa ordentligt då?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Magdis
          Inlägg 01-06-2005, 14:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Det är alltså sommarblommorna som fått bruna fläckar. Perennerna ska ju klara sig ute utan frostduk om man avhärdat dem som man ska, men jag hade bara fuskavhärdat mina. Perennerna ser ut att må ganska bra, även dem som jag inte täckte med fiberduk.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 22:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon