Vi var i samma situation för några år sedan. Vår dotter ville ha en lekstuga men det kändes lite tokigt att lägga ut relativt mycket pengar på ett lekstugebygge när användningtiden ändå är ganska kort. Vi förenade då nytta med nöje och byggde en gulligare variant av friggebod. Vi följde arkitekturen på vårt bostadshus men "gullade till den" med tex en gullig välkommenskylt på ytterdörren, en söt fågelholk på baksideväggen, blomlådor i trä under fönstren m.m. Inne la vi trägolv, satte pärlspont i taket och tapetserade med en tapet med Elsa Beskow-motiv.
Nu har vår lilltjej en mysig lekstuga där hon ryms tillsammans med alla sina små vänner och på vintern har vi en perfekt förvaringsbod för alla cyklar, trädgårdsmöbler, sommarleksaker, grillen m.m. Har lovat barnen att när lekstugetiden är förbi så ska dom få ha en ungdomslya därinne med soffa o fåtölj. En mini-ungdomsgård! (Och när barna en dag är utflugna har jag lovat mig själv att lekstugan ska bli min egna variant av trädgårdsbod - men det vet dom inte än...

!