Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584
Ni som ska hålla i midsommarfirandet - har ni börjat att planera än?
Vi brukar ha midsommarfirande hos oss och ibland kan man tycka att det är kul att variera sig lite när det gäller maten. Speciellt om man som jag inte tycker om sill .... Men det är inte alltid det går hem med nymodigheter på midsommarbordet. Ett år hade vi friterade bläckfiskringar utöver den vanliga maten men det var inte så poppis om man säger så.
Något som är gott till jordgubbarna istället för grädde är att blanda i vaniljsås i grädden och ha i limesaft och basilika. Mums! Och så kan man blanda i limeskal i sockret.
Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584
Mitt allra bästa minne från en midsommar var när jag och min nuvarande man just hade träffats. Vi firade midsommar hemma hos honom (känns konstigt att säga så när det sen blev mitt också!). Vi bara pussades hela tiden och de andra gästerna tyckte nog att vi var jobbiga men så är det ju när man är nyförälskade!
Det är konstigt vad man minns för just den midsommarafton förknippar jag med vinet Glen Ellen eftersom vi drack det då. Så fort jag hör det namnet eller ser den vinflaskan så kommer minnena tillbaka.