CITAT (BobbyEwing @ 01-06-2005, 00:19)
Skulle ni hälla i er hund en okänd kemikalie utan innehållsförteckning på vinst eller förlust? Troligen inte. Men att tvinga fiskarna att både förtära och "andas in" en dylik kemikalie är tydligen helt ok?
Huvudfelet här är att Gardena inte varnat för att fiskar kan dö, beroende på syrebrist eller vad det nu kan vara. I en damm är det rimligt att anta att det finns fiskar, grodor, ankor, vad vet jag. Det här är en bieffekt som måste upplysas om IMHO. Som om ett anti-skorvmedel för fruktträd samtidigt fick för sig att förstöra alla äpplen eller bisamhällen i närheten, utan att detta informerades om. Som om hundens avmaskningsmedel samtidigt skulle ta kål på jycken. Som om Kisses antifästingmedel skulle få katten att tappa all päls.

Att personal är okunnig är något man får nog tyvärr räkna med, vi har ju i vårt samhälle valt att ha superstora affärer med pressade priser osv, men att Gardena, som ju är så stort företag, är så bristfälligt i sin information och sitt kundbemötande, det är ju beklämmande. Även om personalen är okunnig så borde Gardena vara TACKSAMMA för att någon påpekar deras bristande information så att de kan förbättra sig i framtiden. Genom att vara otrevliga har nu Gardena däremot dragit på sig mycket bad-will, som de flesta som läser denna tråden nog kommer att fundera en del över nästa gång de greppar efter något märkt Gardena.
Det är mycket mer angeläget att Plus-Sverker tar tag i det här än många andra ämnen Plus diskuterat, kontantkort för telefoner exempelvis, eller andra frågor där det uppenbart handlat om hög skyll-dig-själv-faktor. (Jag har själv ett sådant omtalat kontantkort från Tre, men jag visste ju vad jag köpte. Och nu är dessutom priserna helt ok)
Heja Lotta!