Problemet är: att gå ner i vikt och att hålla vikten inte är riktigt samma sak... dessvärre. Hålla vikten kan jag nog, men att gå ner är tuffare!
Jag har lyckats gå ner 10 kilo (under oktober-december förra året) med ungefär samma metod som netaave. Bort med så mycket socker och "konstgjort" som möjligt; men jag har unnat mig sånt som jag tycker om i någorlunda måttliga mängder och sällan. Jag som alltid haft problem med magen har aldrig haft så lugn och snäll mage som under viktminskningen! Och det var absolut ingen "jobbig" diet som kändes plågsam eller gav känslan av att "jag offrar så mycket gott att det inte är värt det" - utom i början då sockerabstinensen gjorde sig påmind!
Men efter de 10 kilona kom jag ur mina goda vanor och sen har jag inte haft självdisciplin att ta tag i det igen. Trots det har jag hållit mig kvar där jag hamnade med bara något kilos plus-minus ibland.
Men jag ska ta mig i kragen nu i sommar/höst, för jag har fortfarande 15 kilo som SKA bort.
Så trots att det kanske inte alltid verkar så, så är det skillnad mellan att hålla en bra vikt man redan står på, och att gå ner tills man når den braiga vikten. (Ingen känga till dig, Rossi, bara konstaterande utifrån egen erfarenhet.

)