Nej då det var mer ett konstaterande. Jag är också ganska trött på attityder när det gäller övervikt, (inte menat åt någon speciell) jag jobbade ett tag i Överviktigas riksförbund med att få ihop en ungdomsgrupp och en lokalgrupp här. Jag fick då lära mig att övervikt inte alltid är ett tecken på att man äter fel och rör sig för lite. Ja ni läser rätt, de finns de som cyklar en mil varje dag, går på vattengympa, äter hur rätt som helst, men dom går inte ner. Jag själv gjorde en överviktsoperation 2000, som en sista utväg trodde jag, efter det är jag väldigt begränsad i mitt ätande men jag gick inte ner. Det var tufft att ta. För två år sen tog jag tag i det här med kosten utan att banta, och har gått ner nästan 60 kg. Nej det finns andra orsaker till övervikt, genetiska, och annat, som tur är börjar de komma lite framåt med den forskningen. Så du som inte går ner, försök i stället att hitta ett sätt att äta som du alltid kan göra, stressa av, du duger som du är även överviktig. Det viktiga är att man mår bra, att man hittar en balans i kosten som gör att man inte får sockersug m.m.
--------------------
|