Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dilemma med grannen.....
          Mi70
          Inlägg 03-06-2005, 09:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Vi hade städdag i vår förening för två veckor sedan. Under städdagen var vi flera som tillsammans hjälptes åt att gräva ner buskar, alla tog med sig sina egna spadar. Jag skulle i slutet av städdagen, hämta in min spade, den hade använts av flera personer under städdagen, vilket är brukligt, man lånar ut sina egna verktyg. Kvar stod bara en spade som inte var min, däremot kände jag igen den som vår grannes spade, som också hade varit med på städdagen. Jag tänkte att han tagit fel spade, och tog in hans, för att fråga honom vid tillfälle nästa gång vi sågs. Två dagar senare såg jag honom i trädgården och frågade om han möjligen tagit fel spade på städdagen, för min spade var borta men en annan spade fanns kvarlämnad. Till saken hör att min spade var en röd fiskars modell större medan den kvarlämnade spaden (som jag kände igen som vår grannes) var en röd fiskars modell mindre.....

Nej, han var säker på att han tagit rätt spade, varpå jag började känna att jag kanske mindes fel, kanske var det inte hans spade, den kvarlämnade, utan någon annans.... hmmmm. Men han hämtade fram sin spade, bara för att visa mig, varpå jag gick för att hämta den kvarlämnade för att visa upp om det ändå inte var hans. Döm om min stora häpnad då jag ser vilken spade han tar fram ur sitt förråd, om inte MIN SPADE.......... blink.gif blink.gif blink.gif

När jag håller fram det som jag nu VET är hans spade, så säger han "nej, det där (pekar mot den lilla fiskarsspaden i min hand) är DIN spade, det vet jag för jag märkte att din spade var mycket kortare än MIN spade, (varpå han viftar med min spade lite grand innan han ställer in MIN spade i sitt förråd). Jag frågar honom igen om han är säker, för så som hans spade ser ut, såg också min ut...... Nu är han lätt irriterad och upprepar igen att det där, som jag håller i handen, är MIN spade, det vet han..................................................

Till saken hör att jag är en storanvändare av min spade, och använder den flera gånger i veckan, medan han använder spade en gång varje år, vid städdagen.............

Känner mig sur och ledsen, och arg! Men känner också att det är svårt att hantera. Till slut ställde jag in hans spade i vårt soprum, där vi har en anslagstavla och andra verktyg på väggen som är gemensamma, med en lapp om att min spade är borta, har någon tagit fel och känner igen spaden som hänger här, säg till mig, min spade ser ut som den här, men den är STÖRRE, annars samma märke och färg, en röd fiskars...............

Men jag tror min spade är borta, och jag misstänker att jag får köpa en ny, skall då köpa en exakt likadan, men skriva namn på den, liksom på alla andra verktyg..........

Har ni hört maken till fräckhet, eller varit med om något liknande!!!! Hur skulle ni hantera det hela?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *solis*
          Inlägg 03-06-2005, 09:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

Jag hade snabbt slitit spaden ur handen på mannen, och sagt både du och jag vet att du ljuger och lyft min spade i luften!!!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon