Jag har precis börjat viktväktarna... igen. Jo, har gjort det några gånger och även lyckats gå ner i vikt men men... motivationen vill ta slut alltid efter en tid. Och så går man upp igen och dom gamla vanorna är tillbaka (för att det inte har gått tillräckligt länge för att bli av med dom och lära sig nya). Och det är ju för konstigt, för jag känner ju att jag mår så mycket bättre när jag äter hälsosamt och har energi osv. men ändå är det så lätt att gå tillbaka till det gamla. Sedan känns det ju inte bättre när man gått ner flere gånger och går upp igen, onödigt jobb och vid det här laget skulle jag ha nått min målvikt redan om jag skulle ha fortsatt. Men nu håller jag på igen och har börjat ett "motivationshäfte" där jag efterhand skriver upp, klistrar in bilder osv. Känns bättre redan med det att jag kommit på nåt nytt som kan hjälpa till lite. Viktväktarna funkar för mig bara jag inte tappar motivationen och man får ju faktiskt äta till och med massor.
Har även provat annat tex. Herbalife, funkar också men passar inte mig för jag tycker om att äta och kan inte ersätta maten.
Det gäller ju att hitta det som passar en själv. Är nog medveten om att viktväktarna inte heller passar alla, vilket ju är ok eftersom det finns många andra sätt. Men det som gäller är ju att ändra sin livsstil helt och hållet och kunna hålla det. Håll tummarna för mig nu