CITAT (Sulawesii @ 03-06-2005, 12:06)
Jag har varit så trött sen förre helgen. Har trott att det var pga vädret, men nu börjar jag fundera.... I går gick jag och lade mig när jag var hemma på rasten. Och när jag kom hem gjorde jag likadant, och låg tills jag somnade. Idag släpade jag mig upp vid elva och la mig i soffan.
Låg där en stund och tänkte att om jag bara kommer upp och sätter mig på odla en stund, så piggnar jag nog till. Men, nu är jag helt slut! Känner att jag måste vila en stund.
Konstigt.... nån som brukar bli sån här?
För närvarande är jag ständigt trött, svårt att sova, koncentrationssvårigheter etc. etc. men det har sina orsaker och jag jobbar på det.
I ditt fall skulle jag nog gå och ta ett blodprov för att se att blodvärdet är bra. Även blodtrycket. Är du möjligtvis allergisk? Man kan ju bli trött av allergi samt att medicinera mot allergi. Sover du bra? har du mycket att göra. Något som är i olag hos dig privat/på arbetet? trötthet kan ju även gå i perider utan någon ehentlig orsak. Bästa sättet att återfå sitt "vanliga jag" är att fortsätta hålla igång men kanske dra ner på aktiviteterna lite. Jag tycker vi människor stressar runt för mycket och har för många måsten. Ibland måste man få göra ingenting. Vi behöver återhämta oss mentalt och inte behöva göra så mycket.