Oj, jag hade faktiskt skrivit ett svar igår, men det finns inte med nu då jag tittar, vad konstigt! Jag ber om ursäkt.......!
Hursomhelst var vår förenings ordförande och pratade med mannen i går kväll en lång stund ganska agiterat, varpå han (ordf alltså) satte sig i bilen och åkte till landet.....
Jag som är ohälsosamt nyfiken försökte mana på min sambo att i egenskap av kassör i föreningen gå ut och ha ett ord med i laget........
Men som tur är vägrade han.....
Så jag vet inte vad de sade, det är styrelsemöte på tisdag så jag antar att det skall diskuteras då. Det är ju lätt att bli arg, och många är arga och förvånade, men å andra sidan måste vi ju leva tillsammans i ett ganska "tätt" område, det är svårt att ha fiender (jfr min spadhistoria med min granne)!
Det värsta, bortsett från träden, är ju att han på något sätt sätter vanlig föreningsdemokrati på undantag, är det så här vi alla skall göra då vi vill föra igenom något? Själv har jag länge velat ha en lekplats på en annan av föreningens allmänningar, något som styrelsen godkände att betala bara jag fick de närmaste grannarnas tillåtelse. Förslaget röstades ner av mina närmsta småbarnshatande grannar (spadgrannarna!).... kanske jag skulle bygga den där lekplatsen ändå.......
Så det ser ut som ett avvaktande till tisdag innan jag vet vad styrelsen har diskuterat sig fram till. En sak är säker, kommunen måste få veta, och det är svårt att veta vad kommunen tänker göra....
Så jag återkommer med en rapportering!