Ah ... sexvisor.....
BORDEAUX, BORDEAUX Mel: I sommarens soliga dagar
Jag minns än idag hur min fader,kom hem ifrån staden så glader och radade upp flaskor i rader och sade nöjd som så: "Bordeaux, Bordeaux!"
Han drack ett glas , kom i extas och sedan blev det stort kalas. Och vi små glin ja vi drack vinsom första klassens fyllesvin och vi dansade runt där på golvetoch skrek så vi blev blå: "Bordeaux, Bordeaux!"
visa 1
Denna thaft Mel: Helan går
Denna thaft är den bäfta thaft vi fy fan haft, denna thaft är den bäfta thaft dom haft. Och den thom inte hav nån thaft, han dricka knall av denna thaft. Denna thaft, till landth, till thjöth, rill havth!
visa 2
Gurkaleken Mel: Om man inte har för stora pretantioner.
1. Nu jag sjunga vill en sång om när jag var ung en gång. Och besökte finska mässan uti Purkka. Uti glada vänners lag lekte vi en lek ett slag. och den lekte vi med hjälp utav en gurka.
2. Den gick till på detta vis, först så skaffa vi ett pris. En liter brännvin skulle vinnaren få dricka. Sen så tog vi alla tre och skaffade en gurka me’. Sen så tog vi hjälp utav en konstig "schlicka".
3. Uti hennes vitto vi stoppa hela gurkan i så att den for ut då vi slogna på magen. Den som sen fick gurkan mest ut på golvet han var bäst. Vi var tre grabbar som tävla hela dagen.
4. Nisse var en starker man. Han vann brännvinsflaskan han. Och som pris så fick han sätta sig att dricka. Petter kom på andra plats uti denna hårda match. Och som pris så fick han "schnulla" våran "schlicka".
5. Men se jag var också me’. Jag var sämst av alla tre. Uti denna kamp så hård jag inte orka. Jag var alldeles för svag. Uti detta starka lag. Och som tröstpris fick jag äta våran gurka.
snacka om ekivok...
visa 3
Munkar Jag vill ha munkar munkar munkar med hål i, stora feta munkar med hål i. När jag kommer hem till dej, så vill jag inte ha nån leverpastej. Jag vill ha nunnor nunnor nunnor med hål i, stora feta nunnor med hål i. När jag kommer hem till dej, så vill jag inte ha nån leverpastej. Jag vill ha kramar kramar kramar med tryck i, stora mjuka kramar med tryck i. När jag kommer hem till dej, så vill jag inte ha nån leverpastej. Jag vill ha kyssar kyssar kyssar med sug i, stora blöta kyssar med sug i. När jag kommer hem till dej, så vill jag inte ha nån leverpastej.
det var visa nr 4
Mors lilla Olle Helan så ensam i magen gick, undrade varför ej sällskap han fick? Värden, ack säg var är halvan i kväll? Bed honom komma till oss är du snäll. Värden ser glasen, ger upp ett skri. Skyndar sig sedan att fort fylla i. Nu har den kommit till rätta, vår vän. Svep den nu innan den smiter igen.
åså har vi bara en kvar(t)
Har du sett herr Kantarell?
Har du sett min punschputell uti Osquarsbacken? Den var där i förrgår kväll, när jag satt och drack'en! Den var gul och den var grann, passar åt en glader man. Har du sett min punschputell uti Osquarsbacken?
|