Den artige fyllhunden Melodi: My Bonnie . . .
Den fyllhund som sitter bredvid mig, han dricker långt mer än han tål. Och jag som är fostrad och artig, kan ej säga nej till en skål. Helan . . halvan . . kan ej säga nej till en skål, så SKÅL! (snapsen tömmes) Helan . . halvan . . nu har jag fått mer än jag tål.
Emils visa/Snickerboa Melodi: Snickerboa
Till spritbolaget ränner jag och bankar på dess port Jag vill ha nå´t som bränner bra och gör mig sketfull fort Expediten fråga och sa: Hur gammal kan min herre va´? Har Du nå´t leg, Ditt fula drägg? Kom hit igen när Du fått skägg
Nej, detta var ju inte bra, jag ska bli full ikväll Då kom jag på en bra idé dom har ju sprit på Shell Många flaskor stod där i rad Hurra, nu kan jag bil full och glad Den röda drycken rann ju ner Nu kan jag inte se nå´t mer
Hej kära vänner Melodi: Hej tomtegubbar
Hej kära vänner, lyft på luvan, borsta dammet ur skägget. Nu ska vi ta och bota snuvan med extra brännvinstillägget. En liten smutt uppå en hutt, den kan på livsandan sätta sprutt. Hej kära vänner öppna slussen för nu går helan med bussen. SKÅL.
INTELLECKTUEL VISA Melodi: Räven raskar…
Räven raska röva riset, riset raska rena räven. Å röva ris, å räven rös, å riva räven i röven. Finnen finna femton flaskor. Flickan finna finnen fuller. Å finnen fes, å flickan fås, å fira flickan och flaskan. Lisa längtar leva loppan. Ludvig längtar Lisa lära. Å Lisa låg, å läxan lär, å leva loppan i ladan.
Är du ensam ikväll? Melodi: Are you lonesome tonight
Är du ensam ikväll, har du fett hår och mjäll, är du vingögd och blåögd och blyg? Är ditt livsmod på noll, är det tomt i din boll, går du mest runt och pruttar i smyg? Har du fotsvett och luktar som en gammal reptil, har du finnar som blossar och saknar du stil? Är du ensam ikväll, har du fett hår och mjäll? Tacka fan - du är ensam ikväll...
--------------------
Allt är relativt. För en mask är det en större avkoppling att gräva i den hårda jorden än att vara med och fiska.
|