CITAT (Felix matte @ 06-06-2005, 10:02)
Vad är det vi ska fira

och varför skulle vi börja fira just nu när Sverige håller på att "försvinna"... ska ju ges bort mer och mer beslutanderätt till maffian i Bryssel.
Lite sent påtänkt med röd nationaldag... tycker jag.
Instämmer!
Hörde något i ett radioprogram - troligen igår - att riksdagsledamöterna röstat bort Annandag Pingst som helgdag och istället förvandlat Nationaldagen till en, för att typ stärka den "nationella gemenskapen".
Men under EMU-kampanjen smutskastades ihärdigt den majoritet av NEJ-sägare som fanns, som vidriga nationalister.
Samtidigt tycks majoriteten i riksdagen vilja göra allt för att EU ska få allt mer makt över Sverige. Och nu vill man godkänna den nya EU-grundlagen över våra huvuden, trots att svenska folket säkerligen skulle förkasta den, om vi tilläts folkomrösta om saken.
Motiven till manövern med flyttandet av helgdagsglorian kan jag tänka mig vara bl.a:
Att försöka blanda bort det fakum att Sveriges självbestämmande urholkas allt mer och att smygvägen reducera mängden lediga dagar pga helgdag - ibland infaller ju Nationaldagen på en redan tidigare röd dag