Jag
förstår Solis! Redan när du påbörjade tråden, så "vet" jag vad du är ute efter, och kunde inte låta bli att le för mig själv, ja till och med småskratta. Och en liten smula imponerad blir jag allt.
Någon "kritik" har jag inte att ge dig, varken plus eller minus

liksom du är jag en "
iaktagare" .
Det är intressant,
riktigt intressant, att se vad som händer i dina fotspår solis. Och du är stark och modig som törs, vill, och klarar av att "vara du" öppet och offentligt.
Du har skrivit förut, att "vilse i dig själv" har du alltid varit. Att tordas visa sig för andra, och stanna kvar när "andra" inte tål annorlundaskap, är faktiskt ett sätt att finna platsen i sig själv. Kanske också en förutsättning för att göra det. Man behöver finna sin plats bland människorna.
Är man annorlunda, behöver man också (mer än andra) finna skillnaden mellan dig och mig, finna gränserna, och vad som är vad, och ... vem som är vem ... vad som hör till vem.
Kanske är
det drivkraften under, i din nyfikenhet... ??
eller ... så har även
jag ... nu berättat någon om mig själv, för dig...
Kram solis - eller Kram "Rabalder-Sol-Stråle" som jag ibland kallar dig i mina tankar

.
PS. Råsemaries tråd gav större "napp" än denna

Den tråden är ju "öppen" för orden och tankarna, utan att "göra dig till lags" med den .
Människor är ett lustigt släkte ... som jag aldrig slutar mig förundas över (och jag utesluter INTE mig själv från "mänskligheten"!)
Edit: pps. men den andra tråden har jag inte läst i sin helhet och går knappast in där fler gånger. Öppnade, tittade och konstaterade. Och stängde.