Tack för alla roliga bidrag till sånghäftet, midsommarafton 2005! Är säker på att det kommer många glada skratt!
Åsa: din "Skånelåt" ska vi försöka sjunga på skånska!
Yin o Yang: SVENSKA MEDELALLSÅNGEN blir perfekt
lenasch: Melodin är "Det var en lördagsaften"
boxer: INTELLECKTUEL VISA kommer att sitta som handsken!
Ljusalfheim: Kanske lite fööör skabrös...
netaave: På pricken -för somliga- jättekul!
Och gammelnalle: Finns massor med sånt som kommer att gå hem!
Får jag bidra med några som vi själva brukar sjunga:
Hell and Gore
Hell and gore Shun gope Father Allen Allen Ley. Hell and gore Shun gope Father Allen Allen Ley. For handsome in the hell and tar An hell or in the half and four. Hell and gore Shun gope Father Allen Allen Ley.
En snaps i väst Melodi: I Apladalen i Värnamo
En snaps i väst är en knapp i västen Knapp i min väst är en snaps i Västern. En snaps i knoppen en knapp i väst. Det är ju toppen, det är ju bäst.
En topp i knappen en väst i snapsen. En snaps i toppen en knapp i knoppen. En kropp i snopsen en bräst i vaps. Nu är det dags för (hick) en liten snaps.
Ten paps i brästen, snäpps i kravatten. Ti raj di raj di, en snutt i knatten. En liten snaps eller kanske tre (hick). Jag är så trött – jag vill ej va me!
Dricker man för lite Melodi: Lambertwalk
Dricker man för lite blir livet torrt. Dricker man för mycket blir livet kort Gör liksom jag Hutta lite varje dag! Hej!
Och så paradnumret (ska ínte sjungas till första snapsen)...
Hea gå Schu hoffa, hoffa lalla ej. Hea gå Schu hoffa, hoffa ej Äså inni hea ha Älla inna halla ha. Hea gå Schu hffa, hoffa hej! SCHKÅL!
Hoppas ni alla får en jättetrevlig midsommarafton!
--------------------
Birgitta i Sthlms-området zon 2 / 3 / 4 ???
|