CITAT (GoSatta @ 07-06-2005, 23:43)
"Alla som bekänner sig till Gud, Jesus, Kristendom, Islam, Muhammed etc. är bara sinnessvaga människor som inte tror att man kan hitta lyckan inne i sig själv utan måste vända sig till någon högre makt."
du borde läsa lite religions historia innan du vräker ur dig sånt där. om du gjorde det skulle du veta att både judendom kristendom islam handlar IGENTLIGEN om att hitta sin egen lycka/styrka/tro sen hur det ser ut i dom större organiserade religionern är en annan sak. Buddismen ser likadan ut, i alla dom större organiserade "kyrkorna" råder samma principer som i alla andra organiserade religioner.
All religion är stark hos tänkade människor, all religion korrupterar icke tänkade människor.
"Buddha var ingen gud utan en vanlig människa som hittade vägen till upplysning.. "
Nej visst Buddha var ingen gud enligt honom själv MEN flertalet av alla Buddister ser honom som en sådan ändå!
Jag säger inte att Kristendomen, Judendomen, Islam och flera andra religioner syfte är att finna lycka! Läs för i h-e vad jag skriver och gör inga egna tolkningar av det..
Jag skriver att de är sinnessvaga för att de vänder sig till en högre makt, dvs. Gud för att finna denna lyckan.
Jag har själv levt med Buddhister dygnet runt i över ett år, och väldigt väldigt få av dessa såg Buddha som en gud. Så innan DU vräker ur dig något sånt så ta reda på fakta!