Det är så underbart att höra att man inte är ensam, jag kan gå upp på natten (jag är trött och somnar tidigt) och se om sonen kommit hem- har han inte det så ringer jag eller skickar meddelande och hotar- inom en kvart står han i hallen. Oj, mamma är arg! Jag säger också:Prata, prata, prata. Prata med dem när de vill även om det är kl 11 på kvällen när du egentligen vill sova- då kommer min son och är jättepigg och då måste jag lyssna fast det är segt. Prata även när de egentligen inte vill, en del grejer måste nötas in. Prata med deras vänner, man får höra mycket intressant och många barn har ingen som lyssnar har jag märkt- jag har hört många sorgliga historier. Hos oss är alla välkomna så länge de uppför sig, skulle de stjäla eller bråka e.d är de inte välkomna och det vet de om. (kanske ett inlägg i annorlunda debatten- hos oss är ALLA välkomna) Jag håller med Sulawesii om att vissa barn är väldigt svåra att styra, jag har försökt uppfostra 4 bångstyriga individer och tycker att jag vet vad jag pratar om. Fast det gäller ju att fullfölja hoten man ger. Det går inte heller att jämföra förr och nu. Jag skulle aldrig vilja vara lärare idag, t o m småungar kan vara uppnosiga mot främmande personer. mvh m-l
|