Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Äntligen trädgård, Nu reagerade i alla fall jag!
          Ewa L
          Inlägg 10-06-2005, 06:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Myggen jagade in mig lagom tills Äntligen trädgård började igår kväll. Bryr mig inte om att ha synpunkter på att de skoningslöst rev bort allt gammalt, tycke och smak... Och slutresultatet blev visst snyggt.

Men vem i hela friden skall klippa gräsmattan som var i bakkant på rundeln där de hade trä-däcket?? En smal gräslist begränsad av staketet + det förhöjda däcket, dessutom en "tröskel" för att ta sig dit öht med gräsklipparen. Ett par kvadratmeter grönt till vilken nytta???

Att de inte hade något annat material där fattar jag inte. Men det kanske är jag som är för praktisk, det kanske bara skall ses estetiskt.

Missade också ingressen, vilket gjorde att jag inte hade en aning om vilken zon vi var i men antar det var 1:an med tanke på några av växterna.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fruberglund
          Inlägg 10-06-2005, 09:33
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Ewa L @ 10-06-2005, 07:06)
          Myggen jagade in mig lagom tills Äntligen trädgård började igår kväll. Bryr mig inte om att ha synpunkter på att de skoningslöst rev bort allt gammalt, tycke och smak... Och slutresultatet blev visst snyggt.

Men vem i hela friden skall klippa gräsmattan som var i bakkant på rundeln där de hade trä-däcket?? En smal gräslist begränsad av staketet + det förhöjda däcket, dessutom en "tröskel" för att ta sig dit öht med gräsklipparen. Ett par kvadratmeter grönt till vilken nytta???

Att de inte hade något annat material där fattar jag inte. Men det kanske är jag som är för praktisk, det kanske bara skall ses estetiskt.

Missade också ingressen, vilket gjorde att jag inte hade en aning om vilken zon vi var i men antar det var 1:an med tanke på några av växterna.

Snyggt vet jag inte om jag tyckte att det blev direkt...helt klart en förbättring i så fall men det hade man ju faktiskt kunnat åstadkomma ändå.

Undrar vad det var för buskar de rev ner...jag skrek direkt till mannen att komma och titta (han gnäller på att jag tar ner för mycket buskar) smile.gif

Praktiskt...nej, det ska ju bara vara "snyggt" att titta på. Men man kan faktiskt få det både snyggt och praktiskt om man vill.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Inlägg i den här tråden
          Ewa L   Äntligen trädgård   10-06-2005, 06:06
          MrNorth   Jag är tveksam till det mesta som man har gjort i ...   10-06-2005, 07:25
          KURT   Man skall nog ha en trädgårdsfirma som regebundet ...   10-06-2005, 07:35
          jendah   Står det på SVTs hemsida... Repriser iaf. Ska k...   10-06-2005, 07:40
          KURT   Njaa länken gick till Strömsös sid...   10-06-2005, 08:08
          jendah   :unsure: ajdå... skyller den dåliga uppmärksamhet...   10-06-2005, 08:12
          Aries   Jag tyckte att det var väldigt krystade försök att...   10-06-2005, 08:41
          pejori   har också svårt för sådana påhitt, som onödiga kan...   10-06-2005, 08:56
          Caprice   Tyckte trädgården blev rätt cool... Men den kände...   10-06-2005, 09:46
          Sulawesii   Jag missar jämt alla trädgårdsserier...... får nog...   10-06-2005, 10:04
          MrNorth   Ett anant problem är att programmet bara är en hal...   10-06-2005, 10:09
          kristerh   Ja kan man inte få slippa "ma...   10-06-2005, 10:44
          Xelma   Vad skönt att det inte bara är jag som inte kan me...   10-06-2005, 11:32
          KURT   Se dagenstv, där kan man komponera...   10-06-2005, 11:38
          Heddas matte   och vad var det de kallade planteringen... amerika...   10-06-2005, 12:41
          Sulawesii   Tack för det!   10-06-2005, 12:46
          violina   Kollar också hellre på Hokus Krokus på dansk TV. D...   10-06-2005, 13:06
          kristerh   jag känner att jag vill gnälla lite till ;) den dä...   10-06-2005, 13:52
          Caprice   Se dagenstv, där kan man komponera ihop ett urval...   10-06-2005, 14:12
          zaaritha   MrNorth: instämmer med dej!   10-06-2005, 20:39

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-08-2025, 00:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon