Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sjösten eller natursingel, Sjösten, grus
          jonols
          Inlägg 06-06-2005, 08:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 27
          Medlem nr: 811

Vi planerar att lägg aut grus på våra gångar och garageuppfart, totalt c:a 100 kvm. Jag föredrar att köpa natrursingel (8-12 mm), medan min fru vill köpa Flisby sjösten (8-16 mm)

Flisby själsten kostar 1990 kr/ton och det går då åt minst 6 ton, vilket gör en kostnad på 12 000 kr + transport. Natrursinglet går på cirka 2000 kr inkl transport. Inte så svårt val tycker jag, men min fru vägrar ge med sig.

Finns det någon möjlighet till kompromiss då? ja, det skulle i så fall vara om det gick att få tag på sjösten billigare. Nån som vet?

Vi har nu gångar och uppfart i väggrus (0-18 mm) och tänkte på det lägga ut fiberduk innan vi lägger ut singel eller sjösten, så att det inte ska blanda sig och för att det inte ska komma upp ogräs. Har dock hört att man bör ha t ex stenmjöl under singlet så att det ligger stabilare. Nån som har erfarenhet av det?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Berith
          Inlägg 11-06-2005, 07:37
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (fruberglund @ 06-06-2005, 10:06)
          Blir det verkligen praktiskt med sjösten på garageuppfarten? Gruset flyttar ju rätt mycket på sig när man kör bilen över det (förutsätter att ni ska köra bil där). Borde ju bara bli stora fåror kvar. Sjösten är väl väldigt runda stenar?

Undrar om du inte tänker på klappersten, dom där stora runda stenarna som man brukar hitta vid stränderna? Sjösten är väl nåt annat? Den dekor-stenen som finns på gångplattor och kantstenar kallas väl sjösten, dansk t.ex.?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 00:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon