CITAT (Posse @ 11-06-2005, 13:42)

Ingen här som har erfarenhet av lägenheter i England och känner till om de faktiskt i allmänhet saknar ordentliga förråd?
Jag har ju hört påståendet att man i England drar vattenledningarna på husens utsida för att de ska gå lättare att reparera om de fryser sönder, så de kanske också har andra traditioner ifråga om förrådsutrymmen.

Överhuvudtaget tror jag att det är få länder som har så hög boendestandard som vi har i Sverige. I många länder är hemmet mest ett ställe där man har sina saker och sover. Umgås och lever gör man ute på stan - på puben, caféer eller restauranger. Det räcker att åka över till Danmark för att se en helt annan (lägre) standard. Jag känner flera icke-svenskar som tycker att det är komiskt hur mycket tid och pengar vi svenskar lägger på vårt boende.
När jag bodde i England var flera av de få garderoberna fyllda med hyresvärdens grejer. När vi tyckte att han skulle ta bort dem sa han att i så fall skulle han höja vår hyra och då gick vi med på att sakerna stod kvar...