CITAT (Magnolia @ 11-06-2005, 16:10)
CITAT (Posse @ 11-06-2005, 13:42)

Ingen här som har erfarenhet av lägenheter i England och känner till om de faktiskt i allmänhet saknar ordentliga förråd?
Jag har ju hört påståendet att man i England drar vattenledningarna på husens utsida för att de ska gå lättare att reparera om de fryser sönder, så de kanske också har andra traditioner ifråga om förrådsutrymmen.

När jag bodde i England var flera av de få garderoberna fyllda med hyresvärdens grejer. När vi tyckte att han skulle ta bort dem sa han att i så fall skulle han höja vår hyra och då gick vi med på att sakerna stod kvar...
Har en ganska stor "släkt" i Skottland (mina barns far kommer därifrån) och har försökt komma på vad dom gör med alla gamla saker.
Kan inte komma på att jag sett några förråd merän trädgårdsskjul. Har lite svaga minnen av förvaringsutrymmen under trappan om det var ett tvåplanshus.
Vattenledningarna går utanpå husen, ofta i glada färger samma som runt fönster och dörrar.
Garderober har jag nog aldrig sett inbyggda i husen utan det är lösa stora möbler.
Åtminstone förr fanns inga spisar och kylskåp i vanliga hyreshus utan det fick man köpa själv och ta med sig när man flyttade.
Anki