CITAT (Posse @ 11-06-2005, 19:37)
Nog tycker jag att du ska försöka fortsätta verka för att stoppa misshandeln! Finns det ingen tolk?

Misshandel? Om man slår nån på fingrarna? Nja, nu får vi väl lugna ner oss lite.
Visst, beror väl på hur hårt man slår men nu för tiden tycker jag det börjar bli lite löjligt faktiskt. Man får ju knappt ta i ungarna!
Hävdar INTE att man ska få aga, det tycker jag absolut inte men det pjoskas för mycket med ungar nu för tiden. Inte konstigt att de inte har någon respekt för vuxna när ingen vågar säga till...nä, för då ringer ju folk snuten direkt och vet ungarna för mycket så kanske till och med de ringer snuten själva.
Det här fallet är väl i och för sig lite speciellt när det är ett så litet barn, det förstår ju inte bättre och visst är små barn klåfingriga.
Men vart ska gränsen gå? Ska man bara stå och titta på när ungar gör hyss av rädla för att bli anmäld? Ska man få ta tag i dem och i så fall hur hårt? Ska man få smälla till dem på fingrarna och i så fall hur hårt? Vem ska sätta gränsen och bedöma när det är misshandel och inte?
Undrar en blivande mamma som inte kommer tveka att ta i sina barn om de är dumma men absolut INTE slå dem!!!
Obs! Har aldrig blivit agad själv men säkert fått en smäll på fingrarna då och då.