CITAT (Kakaduan @ 13-06-2005, 15:20)
Träffade en ny man för ett tag sedan. Världens raraste kille som är helt självgående. Han bäddar sängen, diskar, dammsuger, vattnar och fixar hemma hos mig när han är där utan att jag ber om det.
Igår frågade han om det gjorde något att han var lite mer hos mig eftersom det är så mycket att fixa. Han kör jordfräs, klipper gräs, fäller träd, hugger ved, etc. Jag är svimfärdig av lycka och nästan skäms för att ta emot! När han är klar med allt ger han mig helkroppsmassage!!!
Jag tycker inte att det var så märkvärdigt. Själv brukar jag kliva upp kl. 5, göra i ordning fukost och strössla rosenblad från sängen till köksbordet. Därefter diskar, damsuger och städar jag till kl. 9. Sen fäller jag träd, klipper gräset och spadvänder rabatterna till kl. 12. Rosenblad strösslas från solstolen till lunchbordet där lunchen, som jag tillrett av årets primörer och lite parmaskinka, står uppdukad. Sen diskar jag, mekkar med bilen, handlar och målar om huset. Därefter är det dags för förberedelse av en trerätters. (Det har hänt att jag bett om hjälp men oftast vill jag inte störa den jag är med eftersom hon njuter så i eftermiddagssolen, förstrött plaskandes med fötterna i vattnet.) Efter middagen brukar jag ge helkroppsmassage och lyssna på hennes bekymmer.