Hängmatta, klätterträd för barnen, kattens "kattfnattutlopp" då han rusar upp och ner för alla fruktträd...visst är det underbart med gamla träd!
Trots att de är gamla, har kräfta står för tätt och står för nära huset (en del) så är de mycket värda. De ger fortfarande mycket god frukt och 3 av de gamla träden är okända för pomologerna...
Nästa generation fruktträd i trädgården hamnar på annan plats och det är inte tal om att ta bort de gamla träden förrän de nya nått hängmattestatus.
Cilla, din idé om hängmatta mellan krongrenarna tilltalar mig mycket. Jag har ett familjepäronträd med Göteborgs Diamant som stam - bara 3 år gammalt som skall få växa till ordentligt. Trädets plats ger utrymme för ett riktigt stort härligt päronträd.
Nu kom jag visst ifrån ämnet lite
Vad jag menar är kirlU - du har ju plats för 10m mellan träden och det är ju toppen - kanske har du andra träd för hängmatta m.m.? Annars kan du ju alltid sätta två av träden lite extra nära varandra av hängmatteskäl? Kanske i en trekant så kan ju många ligga i hängmattor samtidigt??