Nej färgen är som tur är åt terracottahållet till. Vattnat har jag gjort när det verkat vara behov av det och det beror ju mycket på väder och vind men inte tycker jag det torkat ut så väldigt fort. Det är ju ganska stor jordvolym i den så den håller sig ganska bra. Kan väl vara att facken torkar ut i början innan rötterna dragit sig längre innåt i tunnan. Dessutom finns det ett rör med som man kan vattna i men jag tyckte det blev underminerat i facken i början innan jorden satt sig så det ville poppa ut ur dessa. Senare när jorden satt sig har det däremot fungerat bra. Gödslat har jag gjort "lite lagom". Med för mycket gödsel blir det bara en stor bladmassa. På dessa år jag haft tunnan har jag inte bytt varken plantor eller jord fast jag har trott det varit dags i flera år att byta men har fått bra skörd hela tiden. En och annan planta har väl gett sig men de flesta är kvar från starten. Däremot fyller jag på jord varje år. Jag har använt planteringsjord och det har varit helt ok. Hälsar Eva St
--------------------
Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag. Mitt album
|