Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Påskliljor är stöldbegärliga!
          KURT
          Inlägg 15-04-2003, 06:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Påskliljor är tydligen stöldbegärliga! Men man skall väl egenligen inte förvånas över att allt kan stjälas.

http://www.barometern.se/artikel_standard....114&question=18

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Cilla
          Inlägg 16-04-2003, 23:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9 115
          Medlem nr: 126

Ja, det stjäls i alla områden. Era berättelser påminner mig om att jag en gång sett en man i kritstreckskostym gräva upp pioner och lägga i svarta plastsäckar. Senare insåg jag att han stal dem.

På fastlandet nära där jag bor - ett välbärgat område - stjäls det från vår bilparkering flera gånger varje vecka.

Men det är enorm skillnad från när jag bodde i Tensta i början av 198-talet. Där var det inte fråga om hur man skulle skydda nyplanteringar mot rådjur, utan mot tjuvar. Helt andra proportioner än andra områden där det stjäls ibland, men inte varje säsong för varje trädgårdsägare.

Om det är moraliskt mer rättfärdigat att stjäla om man är fattig är en annan fråga än om tjuvandet endast beror på brist på känsla för rätt och fel, som var den jag svarade på tidigare i denna tråd. En person som inte skulle kunna tänka sig att stjäla den enklaste tulpan för en annan, kan se till att fiffla till sig tiotusentals kronor på annat sätt. Och den som stjäl en hel säck vinbär för en annan kan tycka det är bedrövligt att en mer välbärgad skatteplanerar med sina miljoner.

Oavsett vad osm är mest moraliskt högststående så blir man kränkt när någon stjäl ens vinbär!

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 08:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon