Jobbigt, med såna där "Bror/Syster Duktig" som alltid ska veta hur allt ska vara. Jag är övertygad om att du gjorde helt rätt för dina barn, fokuserade på det viktiga och inte på hur fönstren såg ut.
Den som klagar på städning kan städa själv, den som klagar på maten kan laga mat själv, den som klagar på ogräset kan börja rensa...det är min grundåsikt. Skulle aldrig falla mig in heller att kritisera den typen av FAKTISKT ganska oviktiga saker/egenskaper hos någon annan. Sen är det såklart så att om ens partner har en "smutsnivå" som ligger på att dammsuga varenda dag, medan jag tycker att det räcker "ibland"...så får man ju kompromissa. Men aldrig att jag skulle hålla något pedantiskt för någon annan, då är det faktiskt pedanten själv som får se till att hålla det på den nivå pedanten vill. Jag är pedantisk med andra saker kanske. Potatisar exv, de ska vårdas ömt när de gror, jag lägger dem alltid tillrätta så noga som möjligt, skriver upp exakt antal av varje sort jag planterat, var, och när etc

Jag tror att en del av fascinationen med denna typ av program är att kunna gotta sig åt att "den där jävla slarvern, han har det iaf mycket värre än jag"