Medlem
Antal inlägg: 2 137
Medlem nr: 432
Jag har med stort intresse tittat på de hitintills två visade avsnitten på SVT av den engelska serien Rent hus, "...tv-serien om och för folk med släng-ångest. För alla som spar på viktiga prylar som aldrig kommer till användning, som hamstrar grejer på vind och i källare och som vet hur svårt det kan vara att skiljas från vardagens ting. Rent hus blandar heminredning och psykologi, och garanterar hög igenkänning."
Men de boende i de visade avsnitten verkar då inte förfoga över några förråd "på vind och i källare ", utan endast över själva lägenhetsytan och någon mindre skrubb inne i lägenheten. Så jag undrar - finns det inga förråd till engelska lägenheter?
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882
CITAT (pejori @ 15-06-2005, 13:18)
kritiserar heller inte någons städning eller matlagning jag tror att alla gör så gott dom kan utifrån sina förutsättningar jag kastar kläder och saker som jag aldrig kommer att använda igen. känner igen det där med dammsugning, golvtvätt och kontakter. jag klarar heller inte sådana saker, och att tvätta golvlister eller sparklister är helt omöjligt. har man en skada som inte syns, så tror folk att man är lat. numera får dammsugaren stå framme, med kontakten i