Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Skogs/naturtomt: Var börjar jag, Önskar erfarenheter och idéer
          kicki3
          Inlägg 14-06-2005, 21:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 6 009

Jag är nybliven lycklig ägare av en fritidsstuga. Ingen har gjort särskilt mycket åt tomten (på 2500 kvm) de senaste 30 åren. Det är mycket träd, gran, björk och al. Den är belägen på ett berg och här och där sticker berget upp.

Är man lat (vilket var min första tanke att vara) kan man låta tomten vara, den kräver inte mycket underhåll och är vacker på sitt sätt. Men nu börjar det klia i fingrarna att fixa lite. Fälla träd, anlägga en gräsmatta, ta bort lösa små stenblock, lite blommor och kanske ett litet grönsaksland.

En hel del av det här är stora jobb. Många av träden är för stora för att jag skulle våga fälla dem själv. Var ska jag börja, hur ska jag tänka?

--------------------
          Kicki
          "Det är bättre att fråga och verka okunnig än att tiga och förbli det"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kicki3
          Inlägg 16-06-2005, 06:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 6 009

Tack för alla fina svar!!! Vilken trevlig sight det här verkar vara!

I går var jag ute och körde med trimmer runt huset. Det fanns några områden som började påminna om gräsmatta när älggräs, liljekonvaljer och blåbärsris försvann.

Jag tror att tipset att ta det lugnt första året är ett bra tips. Börja gallra träd ska jag göra. Men det mesta av det arbetet bör väl vänta till hösten/våren då jag kan bränna allt ris?

Tack igen

--------------------
          Kicki
          "Det är bättre att fråga och verka okunnig än att tiga och förbli det"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon