Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Knäppt!
          digitalkarin
          Inlägg 17-04-2003, 19:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 298
          Medlem nr: 1 016

Jag satt ute på terassen häromdan, och lyssnade på fåglarna och vinden i träden. Ett ljud som jag inte riktigt förstod var ett ihärdigt knäppande från - vad jag tror var - tallarna. Runt mig låg en massa små frön med "vingar", och fler kom flygande. Var det det som lät? Och i så fall, vilket träd är det som "skjuter iväg" sina frön på det viset? Var det tallarna? blink.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Posse
          Inlägg 17-04-2003, 21:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 137
          Medlem nr: 432

CITAT (digitalkarin @ 17-04-2003, 20:38)
          Jag satt ute på terassen häromdan, och lyssnade på fåglarna och vinden i träden. Ett ljud som jag inte riktigt förstod var ett ihärdigt knäppande från  - vad jag tror var - tallarna. Runt mig låg en massa små frön med "vingar", och fler kom flygande. Var det det som lät? Och i så fall, vilket träd är det som "skjuter iväg" sina frön på det viset? Var det tallarna? blink.gif

Tallkottar kan väsnas... det blev jag varse efter julhelgen. Jag hade plockat upp några lösa, söta små kottar ute på verandan som fallit av från lite tallris jag tagit in för dekoration och för doftens skull, och lagt kottarna som prydnad bredvid dataskärmen.
          En kväll började det knäppa så mystiskt... jag trodde bergis att dataskärmen höll på att ramla sönder inuti, ty det lät som om smågrejer sprack loss och trillade någonstans därinne. sad.gif wacko.gif

Inte förrän många dagar senare fattade jag vad som verkligen hänt, när kottarna som hamnat lite i skymundan råkade komma fram igen. De små, slutna, lite gröna kottar jag tagit in, hade förvandlats till vilt spretande, bruna, "utslagna" kottar! rolleyes.gif

Några frön minns jag dock inte att jag såg till, men det finns tecknad bild av tallfrön längst nere på sidan Veden

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 05:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon