CITAT (AvalonC @ 16-06-2005, 22:55)
Ophelia:
Knulla är ett ord utan känslor... Jag tror att det kanske är de personer som vill se SEX som ett mer betydande ting än bara kropslig tillfredställelse som tycker att ordet klingar fel...
Knulla är för mig ett ord som andvänds av killar i omklädningsrummet.
-Jag knullade Johanna igår.
-Jag drög över Frida.
-Jag diskade kuken i Sarah.
Ungefär sådant stuk blir ordet knulla.
Medans i tjejernas omkländningsrum så låter det mer romatiskt med:
-Per och jag älskade igår.
-Johannes och jag hade en underbar intim stund tillsammans.
-Johan sände mig till himmelen fem gånger....
Så därför är ordet KNULLA väldigt fult. Men just innebörden i ordet kan vara väldigt fint/skönt...
Ungefär som ordet KÄRRING.... Det är ju egentligen ett sött ord att bli kallad för det är KÄR-ing... Älskl-ing....
Jag tycker liksom flera av tidigare skribenter att du ska tala om det för din väninna. Ifall hon inte kan ta det faktum att du och hennes kille var KK's för 3 år sedan så "fuck her". Då är hon väl inte intressant att ha kvar som vän, eller?
Måste ju också inflika att jag tycker inte heller ordet knulla är fel i sig, det blir ju liksom vad man gör det till, dvs. i vilket sammanhang det sätts samman... Inte heller tycker jag det är fel att skriva eller tala om det. Alla människor pysslar ju med det någon gång i alla fall och med tanke på vad som sagt och skrivits i andra trådar behöver man ju inte bli så jäkla moralisk och präktig här!
Jag och min sambo både älskar och knullar, inte båda två på samma gång då men men... Oftast blir det att vi älskar med varandra... Jag tycker det är en jäkla skillnad på att knulla och att älska men idkar båda två sätten hemma att ha sex med min sambo, och vice versa kan jag säga!
Tyckte "diskade duken i Sarah" var ett otroligt roligt talesätt. Aldrig hört det innan. Tror dock att du har lite för vilda fantasier om vad som sägs i ett omklädningsrum som är ockuperat av hormonstinna killar...
Har också umgåtts med i princip bara tjejer i ett helt år då jag jobbade i USA som au-pair och inte faan var de så lena i uttrycken som du försöker ge sken av...