Full version: FAN! FAN! FAN!
Sidor: 1, 2
AvalonC
Jag hade ett KK-förhållande med en man för tre och ett halvt år sedan. Efter det blev han ihop med en väninna till mig.
De är fortfarande tillsammans och hon älskar honom jättemycket.

Sedan 2 och ett halvt år tillbaks så är jag och min pojkvän jättelyckliga tillsammans.

Nu till ormen i paradiset: Den mannen som jag hade KK-förhållande med FATTAR INTE ATT JAG INTE VILL HA HONOM!!!!!

Jag har sagt ut i klartext till honom att "han äklar mig" och att "vi ALDRIG mer kommer att ha något gemensamt förutom min väninna". Men han fattar inte... Vad ska man göra???

Givetvis så känner min pojkvän till detta och han önskar inget heller än att klä mitt EX-KK med massa blåmärken. Men jag säger nej eftersom jag inte vill att min väninna ska få veta något om vårat tidigare "förhållande". Jag svarar inte längre i telefonen om det är hemligt nr för då kan det vara han, jag vågar inte öppna dörren när jag är ensam hemma, och håller alltid alla dörrar låsta eftersom han gått runt och kännt på dörrarna för att försöka komma in. Jag vågar inte heller åka till min väninna eftersom han är så jävla fräck att han stöter på mig även när det är folk runt omkring...

Än en gång... VAD GÖR MAN ÅT DET????
HUR FÅR MAN TRÖGA MÄN ATT FATTA ATT MAN INTE VILL HA MED DEM ATT GÖRA???

(Att hota med att berätta för min väninna funkar inte, eftersom han vet att även jag vill hålla det hemligt, det hela hände ju före deras tid tillsammans.)
Reserv
Man kan egentligen undra hur nära vänninna hon är till dig. Skulle du vilja att hon höll käften om det var din gube som stötte på henne? Jag tycker att du ska säga till henne, om han inte får dig så är han snart i nån annans sänghalm och fular sig. Tycker ärligt talat synd om din kompis som har en sån skitstövel till pojkvän, tycker du inte att hon är värd nåt bättre? unsure.gif
Ophelia
Jag håller med föregående "talare". Jag har varit med om något liknande dels själv och dels min väninna. Skulle aldrig falla mig in att inte ha talat om för min väninna att hennes dåvarande stötte på en annan kompis till mig. Min väninna talade om för mig att mitt ex strulade med en kompis till mig.

Ditt KK är en skit. Det kan ingen förändra, han behöver ha sig en näsbränna och en pungspark. Din väninna måste få chans till ett val. Som läget är har hon ju inte det för hon vet ju inte sanningen. Mycket troligt att hon blir ledsen/jättearg på dig men det tycker jag att du får ta om hon betyder mycket för dig.

Bryt den där galna fjollans mönster och trakasserier. Ring polisen och anmäl honom om du ser att han stryker runt ditt hem och ringer på. det tror jag skulle vara en nyttig läxa för fanskapet.

Eller hänvisa honom till mig!!
pejori
jag tycker mej ana undertoner av rädsla!!!! ohmy.gif
är det så? är du rädd för honom? huh.gif
annars tycker jag att du ska tala om för honom att du kommer att berätta för din vännina vad han håller på med, samt att du kommer att polisanmäla honom för trakaserier, eller olaga intrång om han öppnar dörren och går in i ditt hem. DET ska du också göra. rolleyes.gif rolleyes.gif
sedan finns det ingen orsak att hålla erat k.k-förhållande hemligt för din vännina smile.gif smile.gif
det hände innan dom blev tillsammans, samt att om du berättar försvinner den "hållhaken" som han nu har smile.gif smile.gif
blir hon förbannad och arg på dej för erat kk-förhållande samt att han stöter/trakaserar dej, så är hon ingen person att hänga upp sig på. wub.gif wub.gif
bättre är du med all säkerhet värd.
lycka till
Fröis
Om ni hade ett KK innan din väninna belv ihop med honom tycker jag också att man kan berätta det. Men kan samtidigt förstå att det blir konstigt att göra det nu efter så lång tid.
Rossi
Ursäkta, men vad är KK? sleep.gif

Äsch, jag kom precis på det ..... wub.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 16-06-2005, 20:48)
Ursäkta, men vad är KK? sleep.gif

Äsch, jag kom precis på det ..... wub.gif

Har du aldrig haft nån sån Rossi? tongue.gif

Angående ditt problem Avalon C, så tycker jag som flera andra redan skrivit att din väninna borde få veta vad det är för en kille hon är ihop med. Vill du inte berätta för henne det första du gör så kan du väl iallafall prova med att hota killen med att du ska berätta för väninnan. Låter han dig inte vara ifred då tycker jag du ska göra allvar av hotet. Han verkar ju inte vara riktig i skallen som håller på och trakasserar dig. Han kanske behöver psykvård.
rabalder
Har du inte förstått att män fattar dåligt(inte alla) för att de har hjärnan mellen benen. Tänk dig själv...
Gossen Ruda
Det är tre som inte fattar något här.

AvalonC som inte fattar att hennes ex inte kan glömma henne.

Exet som inte fattar att han inte är önskvärd.

Jag som inte fattar vad KK betyder. FF vet jag men inte KK. Mer än att jag är född på KK1 SS.

Nån problemlösare är jag dock inte så huvudfrågan lämnar jag öppen. Fast en vänsterkrok kombinerad med en rak höger låter om en bra medicin.

Kommentar till rabalder ovan: Är det därför kvinnor verkar sakna hjärna ibland, finns ingen plats att ha den? Är lite trött på såna idiotkommentarer.
Magdis
Ska jag PM:a dig och berätta vad KK betyder Gossen Ruda? tongue.gif laugh.gif
rabalder
Lilla Ruda blev du putt?
Kvinnor tänker oftast med hjärtat!!
Ophelia
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2005, 21:22)
Det är tre som inte fattar något här.

AvalonC som inte fattar att hennes ex inte kan glömma henne.

Exet som inte fattar att han inte är önskvärd.

Jag som inte fattar vad KK betyder. FF vet jag men inte KK. Mer än att jag är född på KK1 SS.

Nån problemlösare är jag dock inte så huvudfrågan lämnar jag öppen. Fast en vänsterkrok kombinerad med en rak höger låter om en bra medicin.

Kommentar till rabalder ovan: Är det därför kvinnor verkar sakna hjärna ibland, finns ingen plats att ha den? Är lite trött på såna idiotkommentarer.

Vänner som idkar sex är KK fast KK är mer "slang" if you know what I mean biggrin.gif
Rossi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-06-2005, 21:11)
Har du aldrig haft nån sån Rossi? tongue.gif

Hm, nä, tror faktiskt inte det. wub.gif

Har du? smile.gif
Rossi
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2005, 21:22)
Jag som inte fattar vad KK betyder. .

Jag fattade inte först heller men kom på att det måste betyda kompiskn*ll

Hemskt ord det sista tycker jag. sad.gif
Ophelia
Ord blir vad man gör det till.
Gossen Ruda
Aha!! Samma som FF då? (Friendly fucking.) laugh.gif Man har väl sett Tandläkare på sängkanten med Ole Söltoft.
Ophelia
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2005, 22:13)
Aha!! Samma som FF då? (Friendly fucking.) laugh.gif Man har väl sett Tandläkare på sängkanten med Ole Söltoft.

Jag som trodde FF var FotbollsFörening laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
Vad har alla för fantasier egentligen? ohmy.gif Det betyder naturligtvis K lassK ompis, K ramK ompis, K lubbK ompis, K öksK ock, o.s.v. Vet väl vem som helst! sleep.gif rolleyes.gif
AvalonC
Ja visst är KompisKn*ll ett jättefult ord... Det låter så billigt...
Men ja ja... alla har vi varit unga och velat testa på olika saker... eller hur???
(jag har uppnått den otroligt intelligenta och erfarna åldern 24.... *ler*)

Tack för era tips, men att berätta för min väninna är helt otänkbart, uteslutet och än en gång otänkbart...

Jag vet att han inte kommer vara otrogen mot sin flickvän, det är bara mig *suck* som han är ute efter...

Och alla män tänker inte med det som de har mellan benen, men jävligt många styrs av det...
Kanske skulle man be feministpartiet få igenom en lag om "att kvinnor lagligt kan kastrera efterhängsna män med två tegelstenar"...??? *ler*
Gossen Ruda
Man kan säga att när åtrån sätter in tar förnuftet semester. Gäller båda könen fast på olika sätt. Hur skulle annars sol och vårarna kunna glida från den ena kvinnan till den andra? Men det var ju inte så ditt problem såg ut. Du behöver inte ta till tegelstenar, det räcker med en välplacerad spark. Fungerar i flera minuter. Träna på din kille så du träffar. rolleyes.gif
Reserv
Ursäkta, men med stor risk att få faen för mina åsikter, vad är du för kompis? Ni hade erat förhållande innan dom blev tillsammans, det må hända att det var dumt gjort av er båda att hemlighålla erat förhållande som ni haft, men din väninna har rätt att få veta vad hennes pojkvän håller på med. Du ber andra på forumet om hjälp och råd, som jag uppfattat läget så tycker och tänker vi relativt lika i den här frågan, vad ville du egentligen ha för svar? Att "är bimbon så jädra dum i huvet att hon inte fattar att hon är tillsammans med första klassens sopprot så får hon skylla sig själv"? Jag tycker djupt synd om din väninna som inte bara har en pojkvän som bedrar, utan en nära kompis. sad.gif Jag kan kanske ha missuppfattat det du skriver, men det är ganska lätt att uppfatta läget såhär. unsure.gif
Ophelia
CITAT (AvalonC @ 16-06-2005, 22:19)
Ja visst är KompisKn*ll ett jättefult ord... Det låter så billigt...
Men ja ja... alla har vi varit unga och velat testa på olika saker... eller hur???
(jag har uppnått den otroligt intelligenta och erfarna åldern 24.... *ler*)

Tack för era tips, men att berätta för min väninna är helt otänkbart, uteslutet och än en gång otänkbart...

Jag vet att han inte kommer vara otrogen mot sin flickvän, det är bara mig *suck* som han är ute efter...

Och alla män tänker inte med det som de har mellan benen, men jävligt många styrs av det...
Kanske skulle man be feministpartiet få igenom en lag om "att kvinnor lagligt kan kastrera efterhängsna män med två tegelstenar"...??? *ler*

Du gör ditt val ohc tar konsekvenserna av dem.

Det är väl inget att ha haft ett KK. So what!! Finns de som KKar jämt och ständigt och tycker det är bra. Du har råkat göra det med en person som sedemera visar sig vara knepig i huvudet. DÄR ska du absolut sätta P!! Jag tycker du ska läsa vad du skrivit och sedan ta dig en allvarlig funderare på hur allvarligt du egentligen tycker att situationen är. Såsom jag ser det så finns det allvarliga inslag. Antagligen är killen så utstuderat elak och helt enkelt håller på och tjafsar med dig för att han tycker det är kul att se din reaktion och inte har en tanke på att göra dig fysiskt illa. Eller så kan killen promenera över sin gräns och gå kanske det inträffar tråkigheter värre än du upplever nu.

Förresten som en parentes här. Så mycket bullshit det sägs om folk emellan och så mycket tjafs det har varit så tycker jag inte alls att det föreligger några moraliska betänkligheter att skriva knulla. Att knulla är inte alls fult förrän man sätter in det i ett sammanhang där själva handlingen inte upplevs bra.
Magdis
CITAT (Rossi @ 16-06-2005, 21:45)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-06-2005, 21:11)
Har du aldrig haft nån sån Rossi?  :P

Hm, nä, tror faktiskt inte det. wub.gif

Har du? smile.gif

wub.gif wub.gif wub.gif
AvalonC
Ophelia:
Knulla är ett ord utan känslor... Jag tror att det kanske är de personer som vill se SEX som ett mer betydande ting än bara kropslig tillfredställelse som tycker att ordet klingar fel...

Knulla är för mig ett ord som andvänds av killar i omklädningsrummet.
-Jag knullade Johanna igår.
-Jag drög över Frida.
-Jag diskade kuken i Sarah.
Ungefär sådant stuk blir ordet knulla.

Medans i tjejernas omkländningsrum så låter det mer romatiskt med:
-Per och jag älskade igår.
-Johannes och jag hade en underbar intim stund tillsammans.
-Johan sände mig till himmelen fem gånger....

Så därför är ordet KNULLA väldigt fult. Men just innebörden i ordet kan vara väldigt fint/skönt...

Ungefär som ordet KÄRRING.... Det är ju egentligen ett sött ord att bli kallad för det är KÄR-ing... Älskl-ing....

Reserv:
Jag är ledsen om jag har uttryckt mig missvisande. När jag skrev längst ner i mitt första inlägg att "berätta för flickvännen är inget allternativ" så trodde jag att folk skulle förstå att det inte VAR DET RÅDET som jag var ute efter att få... Utan att se problemet från ett annat håll... Men det funkade tyvärr inte...
(Men jag är jätteglad att du "vågade ta en risk med dina åsikter" för annars så får man bara medhåll, och det hjälper inte heller för att se saker annolunda...)

+ till dig...
*Felix matte*
Min åsikt är att det inte är riktigt sunt... det som din fd håller på med.
Gällde det mig eller mina barn så hade en polisanmälan gjorts direkt.

Var försiktig och se till att han inte får chans att komma åt dig... ANMÄL honom om han en gång till kommer och stryker runt ditt hus.

Stryk biter inte på sjuka människor... han måste komma till insikt att det han håller på inte är normalt och det kan varken du eller din sambo "banka" i han... det krävs proffs till.
Vicke
CITAT (Ophelia @ 16-06-2005, 23:15)
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2005, 22:13)
Aha!! Samma som FF då? (Friendly fucking.)  :lol: Man har väl sett Tandläkare på sängkanten med Ole Söltoft.

Jag som trodde FF var FotbollsFörening laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Och jag som trodde det var FöräldraFritt.. tongue.gif
AndreasBlomquist
CITAT (AvalonC @ 16-06-2005, 22:55)
Ophelia:
Knulla är ett ord utan känslor... Jag tror att det kanske är de personer som vill se SEX som ett mer betydande ting än bara kropslig tillfredställelse som tycker att ordet klingar fel...

-Jag drög över Frida.

Så därför är ordet KNULLA väldigt fult. Men just innebörden i ordet kan vara väldigt fint/skönt...

Ungefär som ordet  KÄRRING.... Det är ju egentligen ett sött ord att bli kallad för det är KÄR-ing... Älskl-ing....

Jag tycker liksom flera av tidigare skribenter att du ska tala om det för din väninna. Ifall hon inte kan ta det faktum att du och hennes kille var KK's för 3 år sedan så "fuck her". Då är hon väl inte intressant att ha kvar som vän, eller?

Måste ju också inflika att jag tycker inte heller ordet knulla är fel i sig, det blir ju liksom vad man gör det till, dvs. i vilket sammanhang det sätts samman... Inte heller tycker jag det är fel att skriva eller tala om det. Alla människor pysslar ju med det någon gång i alla fall och med tanke på vad som sagt och skrivits i andra trådar behöver man ju inte bli så jäkla moralisk och präktig här!

Jag och min sambo både älskar och knullar, inte båda två på samma gång då men men... Oftast blir det att vi älskar med varandra... Jag tycker det är en jäkla skillnad på att knulla och att älska men idkar båda två sätten hemma att ha sex med min sambo, och vice versa kan jag säga!

Tyckte "diskade duken i Sarah" var ett otroligt roligt talesätt. Aldrig hört det innan. Tror dock att du har lite för vilda fantasier om vad som sägs i ett omklädningsrum som är ockuperat av hormonstinna killar...
Har också umgåtts med i princip bara tjejer i ett helt år då jag jobbade i USA som au-pair och inte faan var de så lena i uttrycken som du försöker ge sken av...
Lasse*
Håller med Reserv.

Tänk länge AvalonC, det är din och din kompis relation säkert värd, eller hur?
Magdis
CITAT (AndreasBlomquist @ 16-06-2005, 23:49)
Alla människor pysslar ju med det någon gång i alla fall och med tanke på vad som sagt och skrivits i andra trådar behöver man ju inte bli så jäkla moralisk och präktig här!

Tycker inte heller att det är nåt fel med att _göra_ det förstås men kan ändå inte låta bli att tycka att själva ordet låter dumt. Varför heter det så egentligen?
Pirum
Förmodligen för att folk tycker att det är ett ord som bra beskriver företeelsen. Jag tycker i sig inte att ordet är omoraliskt, amoraliskt, eller nåt annat -iskt, det är som det är bara...smile.gif
Ophelia
Ophelia:

-Jag drög över Frida.

Ungefär som ordet  KÄRRING.... Det är ju egentligen ett sött ord att bli kallad för det är KÄR-ing... Älskl-ing....

Reserv:
Jag är ledsen om jag har uttryckt mig missvisande. När jag skrev längst ner i mitt första inlägg att "berätta för flickvännen är inget allternativ" så trodde jag att folk skulle förstå att det inte VAR DET RÅDET som jag var ute efter att få... Utan att se problemet från ett annat håll... Men det funkade tyvärr inte...
(Men jag är jätteglad att du "vågade ta en risk med dina åsikter" för annars så får man bara medhåll, och det hjälper inte heller för att se saker annolunda...)

+ till dig...

Då är det nog jag som har en manhaftig syn på ordet knulla. Själv har jag aldrig haft problem med det ordet och tycker det har lika mycket känslor som ordet att älska. Jag måste då säga att förvisso lever jag singelliv och har haft ett smärre helvete i förhållanden men jag har ändå en förmåga att älska. Något jag tycker mig ha sett är att ordet är utmärkt att använda vid vissa tillfällen tillsammans med den man älskar. Men alla människor "tänder" inte på det utan vill höra ordet "älska".

Tror inte det är så himla bra att generalisera män och kvinnor. Med sådant fortsätter fördomarna att konserveras. Det kanske är så i din grupp av vänner men lite farligt at generalisera det könsmässigt.

Ja du har fått massor av svar och såvitt jag ser det så är det väldigt entydiga svar. Frågan är ju också hur du skulle själv vilja bli behandlad? Skulle du vilja att din väninna var tyst med att din underbara pojkvän stötte på henne och sprang runt hennes hem och höll på med trakasserier? Skulle du ta illa upp om väninnan mådde dåligt av det coh berättade det? Personligen skulle jag ta väldigt illa upp om jag fick reda på att min väninna inte sagt något. Jag skulle förmodligen ta mer illa upp upp för en sådan sak än själva killens beteende. Lite obehagligt är det ju att du "lämnar" din väninna med ett sådant kryp. Vad är det DU är rädd för? Varför gör DU som du gör? Personligen skulle jag INTE lite ett ögonblick på min väninna om jag fick reda på en sådan här sak av någon annan. Då skulle vänskapen vara HELT körd.
Monica M zon 4
Lägg korten på bordet. Gå hem till dom när du vet att båda är hemma. Berätta allt för din väninna och förklara för killen att du absolut inte vill veta av honom. Den eventuella storm som blir blåser över. Din väninna kan ju inte bli sur för nåt som hände för flera år sedan.

Jag hade aldrig accepterat att gå omkring och vara rädd att svara i telefon eller öppna dörren. Vad blir nästa steg?! Att du inte vågar gå och handla eller gå till jobbet?
kullagulla
om du vill att han ska sluta måste du nog berätta för din vänninna, även om det kan svida eller kanske förstöra vänskapen.Klart att det känns dumt om du kanske har sagt till henne typ att du aldrig varit med honom eller nått i den stilen. Ta tjuren vid hornen nu.

Din nuvarande pojkvän kan ju inte heller må så bra av den här situationen.
Håller tummarna för dig att din vänninna förstår om o när du berättar.
tomas99
Jag tycker inte att man ska ha sådana kompisar....om man pippar så ska det vara för att man tycker om varandra och inte för man är kompisar.

Sedan till problemet ja du ska tala om det för din värninnan vad som har varit och hur det är nu.
Rossi
Jag tycker att det låter som att ni kanske blandar ihop KK med engångsligg. sleep.gif

Aldrig, aldrig att jag skulle hoppa i säng med en killkompis som jag inte har några känslor för. Värderar kompisar högre än så. Det vore ju som att ha sex med sin bror.
Anma
CITAT (tomas99 @ 17-06-2005, 07:41)
Jag tycker inte att man ska ha sådana kompisar....om man pippar så ska det vara för att man tycker om varandra och inte för man är kompisar.

Sedan till problemet ja du ska tala om det för din värninnan vad som har varit och hur det är nu.

Jaja, det finns ju hundra anledningar varför man har KK-förhållanden. Ett är ju att man inte är kär men k*t... De flesta är ju småsugna fast man inte är i ett förhållande...
Oftast är ett KK en kille/tjej man inte varit kompis med innan, man träffas och båda tänder och har en engångsgrej som sen utvecklas till ett KK-förhållande, ingen vill ha en djupare relation, utan är helt och fullt nöjda med att tumla runt i sänghalmen då och då.

Jag hade ett sådant förhållande när jag var singel. Vi åkte till varandra efter blöta utekvällar (men vi festade aldrig på samma ställe...) och hade myspys, enkelt och praktiskt tyckte jag, slippa ragga bara för den saken! tongue.gif . Men det tragiska var att han efter 8 månader berättade att han blivit kär i mig... Det var ju inte vad jag hade förväntat mig... Så då var jag tvungen att vara ärlig och krossa hans stackars hjärta. Tyckte jättemycket om honom, men inte på det sättet.

Så, sålänge båda vet och är med på hur det ska vara är allt ok, men om den ena känner sig utnyttjad, eller har mer känslor än den andre, då blir det genast jobbigare...

Måste bara säga att jag aldrig, aldrig aldrig skulle ha sex med en killkompis, ifall inte båda upptäckt att vi faktiskt blivit kära i varandra och vågar riskera vänskapen... men aldrig skulle jag ha KK med en Kompis.
Rossi
CITAT (Anne R @ 17-06-2005, 08:01)
Jaja, det finns ju hundra anledningar varför man har KK-förhållanden. Ett är ju att man inte är kär men k*t... De flesta är ju småsugna fast man inte är i ett förhållande...
Oftast är ett KK en kille/tjej man inte varit kompis med innan, man träffas och båda tänder och har en engångsgrej som sen utvecklas till ett KK-förhållande, ingen vill ha en djupare relation, utan är helt och fullt nöjda med att tumla runt i sänghalmen då och då.

Men då tycker jag att vi ska prata om ha en älskare istället.... Det kan man ju ha som singel och det verkar vara den bästa beskrivningen här.

En kompis är någon du känner väl, kanske ända sedan barndomen eller skolåldern eller någon du har lärt känna i vuxen ålder och som du trivs med och umgås med utan att det finns några sexuella undertoner. Att hoppa i säng med en sådan killkompis skulle för mig kännas i det närmaste incestuöst ....

Men om jag är singel, träffar en trevlig karl och tycke uppstår utan att någon vill binda sig så hade jag inte beskrivit det som ett KK-förhållande utan som att man var älskare.
Anma
CITAT (Rossi @ 17-06-2005, 08:06)
Men då tycker jag att vi ska prata om ha en älskare istället.... Det kan man ju ha som singel och det verkar vara den bästa beskrivningen här.

KK är kanske ett modernare uttryck för älskare. Älskare för mig är en som man har vid sidan av sitt förhållande. Det beror ju på också vad man lägger in i ordet kompis, för mig är det så här att när ordet står ensamt är det en värdefull människa, en vän. När ordet står tillsammans med K*ull har det en helt annan betydelse. En bekant man kroppsligen är intim med...
Rossi
OK. Då är det väl jag som är omodern då då .... huh.gif

smile.gif
m-l södra halland
CITAT (AvalonC @ 16-06-2005, 22:19)
...

Inte otrogen om det är du? Fattar jag trögt eller?
Reserv
CITAT (Rossi @ 17-06-2005, 08:14)

smile.gif

Näe, Rossi, inte omodern. Det är dagens ungdoms språk, men det finns skillnad på KK och KK också. Man lär sig mycket av att råka höra vad ungdomarna säger till varann i telefon tongue.gif Antingen så har dom en K*ullKompis och då är dom i princip ihop (som det tydligen inte heller heter i dagens läge unsure.gif ) sen finns det KompisK*ull, då ligger dom med en kompis för att det är synd om den wacko.gif blink.gif Tur att man lärt ungarna vad kondomer är unsure.gif Det verkar som om dagens undomar har ett betydligt friare sexliv och en friare syn på sitt sexliv än oss 40-50-60 talister sad.gif Inte ens jag i min glada ungdom var så rå i käften som ungdomarna är idag, inklusive flickorna, dom svär som värsta råbusarna och använder könsord som vardagsord typ; Men tjaba jävla slampa! Det kan faktiskt betyda ;åh, hej, vad kul att se dig, roligt att du också kom på festen! Finns det inget vuxen/ungdoms lexikon? Ibland känns det som att det kan finnas ett visst behov. rolleyes.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 17-06-2005, 08:36)
[ smile.gif

Näe, Rossi, inte omodern. Det är dagens ungdoms språk, men det finns skillnad på KK och KK också. Man lär sig mycket av att råka höra vad ungdomarna säger till varann i telefon tongue.gif Antingen så har dom en K*ullKompis och då är dom i princip ihop (som det tydligen inte heller heter i dagens läge unsure.gif ) sen finns det KompisK*ull, då ligger dom med en kompis för att det är synd om den wacko.gif blink.gif Tur att man lärt ungarna vad kondomer är unsure.gif Det verkar som om dagens undomar har ett betydligt friare sexliv och en friare syn på sitt sexliv än oss 40-50-60 talister sad.gif Inte ens jag i min glada ungdom var så rå i käften som ungdomarna är idag, inklusive flickorna, dom svär som värsta råbusarna och använder könsord som vardagsord typ; Men tjaba jävla slampa! Det kan faktiskt betyda ;åh, hej, vad kul att se dig, roligt att du också kom på festen! Finns det inget vuxen/ungdoms lexikon? Ibland känns det som att det kan finnas ett visst behov. rolleyes.gif

Ah, tack för förklaringen ...... smile.gif

Det stod en artikel i tidningen häromdagen apropå det friare sexlivet och alla krav som finns nuförtiden. Man ska vara frigjord och helst ha analsex, gruppsex och så lite lesbisk/gaysex också för att ha provat på, och så ska man ha 5 olika sorters dildo, få x antal multiorgasmer, ha rakat underliv m.m. m.m. MEN sexlusten minskar tydligen med alla dessa krav. Istället för att KÄNNA EFTER och GÖRA DET SOM KÄNNS SKÖNT så har du alla dessa krav du "måste" leva upp till och så vips så låser sig allting och ingenting funkar.

Skönt ändå att vara lite omodern! smile.gif
Magnolia

laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Vilket omklädningsrum har du varit i?!? Jag har ALDRIG hört tjejer prata så.

(Förlåt att jag avviker från ämnet, men jag kunde inte låta bli).
Rossi
CITAT (Magnolia @ 17-06-2005, 09:06)
Vilket omklädningsrum har du varit i?!? Jag har ALDRIG hört tjejer prata så.

Håller med! Det låter mer som taget från Mitt Livs Novell. (Eller vad det heter nuförtiden.... smile.gif )
farbror B

AvalonC!
(här skulle jag kunna ha en låång utläggning om kung Arthur, Ynys Avalach , eller Avalon i legenden, men jag besparar er)

Jag hoppas detta löser sej för dej på bästa sätt!
Flera har rått dej att berätta för väninnan vilken slags kille hon egentligen har och det kanske är ett bra råd.
Åtminstone måste du, om du trots allt pratar med KK:n, förklara för honom att du är beredd att berätta för väninnan.
Kanske berättr du för henne och hon får chansen att hitta en kille som är lika bra för henne som din kille är för dej.
Kan inte ge så mycket bättre råd, tyvärr.. sad.gif .

Lycka till!
carol
Han låter lite besatt, din ex, verkar som att han vill ha något han inte kan få. Skulle han få dig tippar jag på att han skulle tröttna rätt fort och med utgångspunkt från det är hans känslor för din väninna inte så djupa som dom kanske borde vara. Det är alltid tryggt att vara tillsammans med någon och därför är det inte så lätt att göra slut, men det är inte schysst mot ens partner, speciellt inte om man inte kan hålla sig trogen. Det finns ju en risk att det dyker upp något mer villigt objekt som får honom att ta ögonen från dig och som han kanske inte drar sig för att vara otrogen med. Det kanske är skönt för dig - men knappast för din väninna. Hon kanske är "blåögd" och aldrig förstår vad som pågår, men man mår aldrig bra i ett förhållande där bara en älskar. I längden går det alltid åt skogen - tänk på det.

Men låt oss säga då att han verkligen är allvarlig med dig, att han inte kan sluta tänka på dig, att han kommit på att han älskar dig trots allt - ja, samma problem med din väninna består. Han älskar i sådana fall dig, inte henne och hon kommer att få lida för det förr eller senare. Ju mer tiden går ju värre blir det. Tänk om hon skaffar barn med en kille som bara är måttligt intresserad av henne och för feg för att göra slut - tror du ärligt talat att hon skulle uppskatta då att du skyddat henne nu? (Om det nu är det du gör - jag vet ju inte varför du inte vill berätta för henne.) I så fall tycker jag att det låter som en egoistisk handling från dig - att du tycker att det är jobbigt att berätta/inte vill såra eller dylikt. Men du tänker inte på hennes bästa.

Om det finns någon annan anledning till att han har blivit så efterhängsen, tycker jag att det låter som att han behöver hjälp, för då kan han inte må bra. Och då måste du givetvis också tänka på din och din väninnas säkerhet - du vill väl inte att det här ska gå så långt att det går överstyr?

Det enda jag kan komma fram till liksom de andra här (tyvärr sad.gif ): tala om det för väninnan för det låter inte som att du kan övertyga honom om ditt ointresse. Då kanske hon dumpar honom (och du slipper umgås med honom) eller åtminstone får honom att tänka efter vad han vill/vem han vill ha.
farbror B
CITAT (Rossi @ 17-06-2005, 08:14)

smile.gif

Jag är visst lika omodern som Rossi i denna frågan... blink.gif
carol
Och jag är modern tongue.gif ohmy.gif , har samma uppfattning om ordets betydelse som Anne och Reserv...
pejori
jag är tydligen också omodern biggrin.gif biggrin.gif
skit samma huh.gif
avalon c...om du inte tror att han ska vara otrogen mot din vännina, vad tror du han vill dej? huh.gif huh.gif
bära dina ica-kassar?, hjälpa dej att gräva rabatter? måla hallen grön? unsure.gif unsure.gif
att han vill sätta på dej, om du släpper till är inte det att vara otrogen? ohmy.gif ohmy.gif
men lås inte dörren då, utan låt honom komma in, så får du se vad som händer. sad.gif sad.gif
förstår heller inte vad du vill ha för råd, då du inte kan/vill berätta för din vännina sad.gif sad.gif
hur skulle du själv känna, om du fick reda på att din gubbe höll på så utan att dina så kallade vänner inte sa något?
jo..besviken och förbannad hade du blivit sad.gif sad.gif

i det läget undrar jag nog tvärt emot dom andra här...vad är du för vännina egentligen???? JAG skulle nog INTE villja ha dej som en nära vän, när du inte vill vara ärlig mot mej. rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif sad.gif sad.gif
Biggan_
Ärligt!!? Vem är du orolig för? Dej själv eller väninnan, när du inte vill berätta? unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon