CITAT (gammelnalle @ 16-06-2005, 20:32)
Hon har blitt slö, min dator... TROTS att jag kör diskrensning så gott som varje dag, AD-aware rätt ofta, har Telias brandvägg och virusprogram...
t.om. när jag skall stänga av händer det att jag måste "Hård"-avstänga (på onknappen)
Scandisk orkar inte ta sig igenom för att inte tala om Defrag....
Kan man "lura" datorn att inte börja om helatiden. (Jag stänger av alla öppna program med ctrl /alt /del men sen startar vissa av dessa program om under scandisk och defrag...
975:- för att lämna in den verkar VÄL mycket...
Hjälp en gammal data-okunnig nalle!! PLEASE!!

:blink:
Är det kanske så att du har alltför lite ledigt i antal megabit eller vad det nu heter?... alltså alltför få % ledigt.
Min XP säger ifrån och Defragmenterar inte om jag har för lite ... minns inte om det är 11 eller 13% som krävs för att köra defrag.
Töm alla cookies... det gör du på Verktyg... Internetalternativ... Ta bort Cookies... och Ta bort filer... då frigör du en hel del utrymme... beroende på hur du ställt in att den ska spara.
Det har också hänt att jag använt "resetknappen" på burken.. då startar datorn om och efter en liten stund så kör den Filallokering (tror det hette så)... om man låter den göra jobbet så fixar den till eventuella felaktiga filer.
Ja det är vad jag kan komma på just nu.. jag förstår din frustration... själv håller jag på att gå upp i limningen så fort datorn får "småknäpp"