CITAT (AvalonC @ 16-06-2005, 22:55)
Ophelia:
Knulla är ett ord utan känslor... Jag tror att det kanske är de personer som vill se SEX som ett mer betydande ting än bara kropslig tillfredställelse som tycker att ordet klingar fel...
Knulla är för mig ett ord som andvänds av killar i omklädningsrummet.
-Jag knullade Johanna igår.
-Jag drög över Frida.
-Jag diskade kuken i Sarah.
Ungefär sådant stuk blir ordet knulla.
Medans i tjejernas omkländningsrum så låter det mer romatiskt med:
-Per och jag älskade igår.
-Johannes och jag hade en underbar intim stund tillsammans.
-Johan sände mig till himmelen fem gånger....
Så därför är ordet KNULLA väldigt fult. Men just innebörden i ordet kan vara väldigt fint/skönt...
Ungefär som ordet KÄRRING.... Det är ju egentligen ett sött ord att bli kallad för det är KÄR-ing... Älskl-ing....
Reserv:
Jag är ledsen om jag har uttryckt mig missvisande. När jag skrev längst ner i mitt första inlägg att "berätta för flickvännen är inget allternativ" så trodde jag att folk skulle förstå att det inte VAR DET RÅDET som jag var ute efter att få... Utan att se problemet från ett annat håll... Men det funkade tyvärr inte...
(Men jag är jätteglad att du "vågade ta en risk med dina åsikter" för annars så får man bara medhåll, och det hjälper inte heller för att se saker annolunda...)
+ till dig...
Då är det nog jag som har en manhaftig syn på ordet knulla. Själv har jag aldrig haft problem med det ordet och tycker det har lika mycket känslor som ordet att älska. Jag måste då säga att förvisso lever jag singelliv och har haft ett smärre helvete i förhållanden men jag har ändå en förmåga att älska. Något jag tycker mig ha sett är att ordet är utmärkt att använda vid vissa tillfällen tillsammans med den man älskar. Men alla människor "tänder" inte på det utan vill höra ordet "älska".
Tror inte det är så himla bra att generalisera män och kvinnor. Med sådant fortsätter fördomarna att konserveras. Det kanske är så i din grupp av vänner men lite farligt at generalisera det könsmässigt.
Ja du har fått massor av svar och såvitt jag ser det så är det väldigt entydiga svar. Frågan är ju också hur du skulle själv vilja bli behandlad? Skulle du vilja att din väninna var tyst med att din underbara pojkvän stötte på henne och sprang runt hennes hem och höll på med trakasserier? Skulle du ta illa upp om väninnan mådde dåligt av det coh berättade det? Personligen skulle jag ta väldigt illa upp om jag fick reda på att min väninna inte sagt något. Jag skulle förmodligen ta mer illa upp upp för en sådan sak än själva killens beteende. Lite obehagligt är det ju att du "lämnar" din väninna med ett sådant kryp. Vad är det DU är rädd för? Varför gör DU som du gör? Personligen skulle jag INTE lite ett ögonblick på min väninna om jag fick reda på en sådan här sak av någon annan. Då skulle vänskapen vara HELT körd.