CITAT (Anne R @ 17-06-2005, 08:01)
Jaja, det finns ju hundra anledningar varför man har KK-förhållanden. Ett är ju att man inte är kär men k*t... De flesta är ju småsugna fast man inte är i ett förhållande...
Oftast är ett KK en kille/tjej man inte varit kompis med innan, man träffas och båda tänder och har en engångsgrej som sen utvecklas till ett KK-förhållande, ingen vill ha en djupare relation, utan är helt och fullt nöjda med att tumla runt i sänghalmen då och då.
Men då tycker jag att vi ska prata om ha en älskare istället.... Det kan man ju ha som singel och det verkar vara den bästa beskrivningen här.
En kompis är någon du känner väl, kanske ända sedan barndomen eller skolåldern eller någon du har lärt känna i vuxen ålder och som du trivs med och umgås med utan att det finns några sexuella undertoner. Att hoppa i säng med en sådan killkompis skulle för mig kännas i det närmaste incestuöst ....
Men om jag är singel, träffar en trevlig karl och tycke uppstår utan att någon vill binda sig så hade jag inte beskrivit det som ett KK-förhållande utan som att man var älskare.