Jag får energi av att vara utomhus i trädgården, där jag får arbeta fysiskt. Mår bättre av det också. Att ha en sambo som är lika intresserad av hus och trädgård som jag (men där vi har olika uppgifter/intressen/områden) är väldigt energigivande, så man jobbar mot samma mål, dvs att ha fint. Vädret spelar mindre roll för min del, men man känner sig klart piggare i allmänhet på sommarhalvåret, förmodlingen pga ljuset och värmen. Dessutom är elräkningarna betydligt lägre!
Ett annat tips är att äta ordentliga mål mat, inte minst frukost och lunch. Frukosten består gärna av havregrynsgröt med kanel och mjölk samt te, smörgås och en frukt. Gröten är väldigt bra mot magbesvär och får den också att må arbeta bättre. Trädgårdsarbete är bra motion, men man kan gärna komplettera med härliga promenader. Dessutom är det viktigt att man gör sånt man trivs med, att man försöker umgås med människor som bryr sig om en och som man själv tycker om. Att odla intressen tror jag också är bra, och att alltid ha ett mål att sträva mot. Sen är det emellanåt viktigt med massage för kroppen. Då mår den ännu bättre. Inte minst viktigt är det att sova också, vilket jag ska göra nu!

Gonatt!